۰ نفر

بهای نفت همچنان روند صعودی طی می کند

۳۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۳۹
کد خبر: 265608
بهای نفت همچنان روند صعودی طی می کند

در آستانه نشست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که قرار است در عربستان برگزار شود، بهای هر بشکه نفت خام به حدود 74 دلار افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، قیمت نفت خام به بالاترین رقم خود از اواخر سال 2014 میلادی رسیده است. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال امروز با 45 سنت افزایش، به بشکه ای 73دلار و 91 سنت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، روز گذشته (پنجشنبه) قیمت نفت وست تگزاس آمریکا با 34 سنت افزایش، با بهای بشکه‌ای 68 دلار و 81 سنت معامله شد.

نشست کشورهای عضو اوپک و 10 کشور مهم صادرکننده نفت غیر عضو این سازمان از جمله روسیه، امروز (جمعه) در عربستان سعودی برگزار خواهد شد.

این نشست که پیش از نشست رسمی وین برگزار می شود با هدف ادامه توافق بر سر کاهش تولید نفت خام برگزار می شود. نشست وین در ماه ژوئیه برگزار خواهد شد.

بحران سیاسی در ونزوئلا، احتمال برقراری تحریم های مجدد علیه ایران و درگیری های سوریه از جمله عوامل عمده افزایش اخیر قیمت نفت خام ارزیابی شده است.

کاهش ناگهانی ذخایر نفت و بنزین در آمریکا نیز از جمله عوامل افزایش قیمت نفت خام در جهان طی 24 ساعت گذشته بوده است.

کشورهای عمده تولید کننده نفت عضو و غیر عضو اوپک، در سال 2017، بر سر کاهش تولید نفت به توافق رسیده بودند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که بر اساس گزارش بلومبرگ، موجودی نفت خام کشورش در ماه گذشته میلادی به کمتر از میانگین پنج ساله کاهش یافته است، امروز در سخنانی تند به سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) تاخت و قیمت کنونی نفت را «بسیار گزاف و ساختگی» دانست.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: باز اوپک شروع کرد. همه جا و از جمله در کشتی های شناور در دریا به میزان بی سابقه ای نفت وجود دارد. قیمت های نفت ساختگی، بسیار گزاف و غیرقابل قبول است.

اوپک و روسیه امروز در عربستان پیرامون تمدید توافق کاهش تولید نفت مذاکره می کنند. اوپک در حالی مصمم به حفظ توافق کاهش تولید است که مازاد عرضه نفت در بازارها از بین رفته و بحران های سیاسی بوجود آمده، عرضه نفت را تهدید به کاهش می کند.

تحقیق اخیر بلومبرگ نشان داده است موجودی نفت خام آمریکا که ماه گذشته به کمتر از میانگین پنج ساله کاهش یافته بود، ممکن است باز هم کاهش یافته باشد.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه به تازگی گفت: روسیه و ایران ممکن است یک توافق دو جانبه در مورد عرضه نفت را تا پنج سال دیگر تمدید کنند.