۰ نفر

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:

ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای سوخت به هیچ وجه رانت نبود

۲۹ فروردین ۱۳۹۷، ۲۳:۱۵
کد خبر: 265285
ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای سوخت به هیچ وجه رانت نبود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای سوخت (برند) اظهار کرد: ایجاد این شرکت‌ها به هیچ وجه رانت نبود و هدف از ایجاد آنها نظارت مردم بر مردم است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازایسنا، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه در مراسم بهره‌برداری از جایگاه اختصاصی ۲۳۶ میدان آزادی با بیان اینکه وزارت نفت از سال ۹۴ به دنبال ایجاد شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت برای ارائه خدمات بهتر بود، اظهار کرد: در مورد ایجاد این شرکت‌ها شاهد هجمه‌ها و سوء تفاهم‌های بسیاری بودیم.

وی افزود: مردم حق دارند در جایگاهی سوخت‌گیری کنند که امکانات بهتری ارائه می‌کند. در این راستا شرکت ملی پخش به عنوان یکی از اعضای وزارت نفت با نگاه خدمت‌رسانی در بزرگراه‌ها، مجتمع‌هایی برای خدمات رسانی بهتر به مردم ایجاد کرد و امروز بخش خصوصی با حمایت شرکت ملی پخش تلاش به ایجاد جایگاه‌های هوشمند کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در تلاش هستیم مردم بدون ترافیک یا با ترافیک کمتر سوخت‌ دریافت کنند.

موسوی‌خواه در ادامه با اشاره به طرح کهاب اظهار کرد: شرکت ملی پخش از سال ۹۰ به دنبال اجرای طرح کهاب یا همان جمع‌آوری بخار بنزین بود. با اجرای این طرح بوی بنزین کسی را آزار نمی‌دهد و از آلودگی محیط زیست نیز جلوگیری می‌شود. هدف این است که این طرح در همه کلانشهرها اجرا شود.

همچنین مسعود فرقه‌دانی رئیس شرکتی که مالک جایگاه افتتاح شده است، با اشاره به راه‌اندازی اولین جایگاه هوشمند در کشور گفت: در این جایگاه می‌توانیم اطلاعات مخازن، بانک و تلمبه‌ها را داشته باشیم و از ترکیب این اطلاعات است که یک جایگاه هوشمند می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کهاب در این جایگاه هوشمند توضیح داد: هر زمان که بنزین وارد باک خودرو می‌شود، به ازای هر یک لیتر بنزین مقداری بخار بنزین خارج می‌شود. در این جایگاه از نازل‌هایی استفاده می‌شود که بخار بنزین را همزمان با خروج بنزین از اطراف وکیوم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ادامه داد: در نهایت بخارات بنزین در مخزن جمع‌آوری می‌شود و در دمای ۱۵- تا ۳۰- درجه تبدیل به بنزین می‌شوند.

وی با اشاره به پرداخت الکترونیک در این جایگاه گفت: این ویژگی باعث شده وجه اضافه از مردم دریافت نشود و شاهد کاهش حجم نقدینگی باشیم.