۰ نفر

سهمیه سدهای تهران برای تامین آب کاهش یافت

۲۰ فروردین ۱۳۹۷، ۰:۵۱
کد خبر: 262812
سهمیه سدهای تهران برای تامین آب کاهش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه تصمیم بر این شد تا سهمیه تأمین آب از سدهای تهران امسال ۴۵ میلیون متر مکعب کاهش یابد، گفت: کاهش بارش و ورودی به سدها باعث شده تا تأمین آب از منابع زیر زمینی اندکی بیشتر شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا بختیاری با تأکید براینکه وضعیت سدهای پنج‌گانه تهران نشان می‌دهد حجم این سدها نسبت به دراز مدت 190 میلیون متر مکعب کسری و کاهش دارد، گفت: کاهش بارش‌ها که حدود 50 درصد کمتر از سال گذشته است باعث شده تا حجم آب پشت‌ سدها و ورودی به سدها کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی درجه دما امسال هم کمبود آب خواهیم داشت که بالاتر از پارسال هم خواهد بود.

بختیاری با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی ما بیشتر بر روی بخش شرب خواهد بود، اضافه کرد: هر هفته با مسئولان شرکت آب و فاضلاب جلسه هماهنگی داریم و روزانه ورودی و خروجی سدها را کنترل می‌کنیم.

وی ادامه داد: تصمیم بر این شده است که سهمیه اختصاص آب از سدها برای بخش شرب از سوی سدهای پنج‌گانه کاهش یابد و این عدد بالغ بر 45 میلیون متر مکعب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با کاهش 45 میلیون متر مکعبی از سهمیه سدها، منابع زیرزمینی مورد استفاده بیشتری قرار خواهد گرفت، اما باید اذعان کرد که عدد 45 میلیون متر مکعب در مقابل مصرف یک میلیارد و 45 میلیون متر مکعبی شهر تهران عدد زیادی نخواهد بود.

بختیاری با تأکید براینکه تلاش ماهمواره بر این بوده است که آب با کیفیت در اختیار شرکت آب و فاضلاب و سپس مشترکان قرار گیرد، اظهار داشت: اولویت امسال تأمین آب شرب است و تلاش بر این است که علی‌رغم کاهش بارش‌ها جیره‌بندی آب نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه حجم آب پشت سدهای تهران در حال حاضر 628 میلیون متر مکعب است که نسبت به درازمدت 190 میلیون متر مکعب کاهش و کسری نشان می‌دهد، گفت: عدم ذخیره برفی باعث شده تا امسال شاهد سرریزی سدهای تهران که سال گذشته وجود داشت نباشیم، نباشیم.