۰ نفر

وزیر نفت مطرح کرد:

تزریق ۶میلیارد دلاری سفارش کالا به شرکت‌های نفتی داخلی

۱۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۴۷
کد خبر: 261548
تزریق ۶میلیارد دلاری سفارش کالا به شرکت‌های نفتی داخلی

وزیر نفت گفت: در سال جاری با شرکت‌های سازنده تجهیزات نفتی ایرانی، قراردادهایی به ارزش ۶ میلیارد دلار منعقد می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیژن نامدار زنگنه در یک برنامه رادیویی ضمن اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به سال «حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر انقلاب افزود: در بازار دنیای امروز هرچقدر برای ورود کالاها بالاخص از نوع مصرفی تعرفه و شرایط سختگیرانه وضع شود ولی در برابر کیفیت و قیمت کالاهای ایرانی مناسب نباشد این بحث به رشد قاچاق در جامعه منجر خواهد شد. به این ترتیب کیفیت بالا و قیمت رقابتی از جمله راهکارهای عملی حمایت از تولید داخلی است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی امروز به تولیدکنندگان کشور تحمیل می‌شود، گفت: برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در مملکت باید به نحوی باشد که صنعتگران داخلی بتوانند دریک شرایط رقابتی به فعالیت بپردازند.

وی افزود: فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی در یک فضای غیر رقابتی تبعات منفی زیادی از جمله افت کیفیت، افزایش قیمت و بسیاری موارد دیگر را به همراه دارد.

زنگنه گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها در بحث جلوگیری از واردات کالای خارجی خلاصه نمی‌شود بلکه جهت برنامه‌ها و سیاست‌ها باید به سمت‌وسویی باشد که مردم روز به روز به کالاهای ساخت داخل تمایل نشان دهند.

وی اضافه کرد: شوق‌آفرینی مردم برای مصرف کالاهای ایرانی در سایه ارتقای کیفیت و قیمت مناسب نمود عملی پیدا می‌کند. طرح‌های بزرگی که به قراردادهای نفتی معروف است درصد قابل توجهی از تجهیزات مورد نیاز اجرای این طرح‌ها باید از محل ساخت داخل تامین شود.

این مقام مسئول ضمن اشاره به انعقاد قراردادهای نفتی به حجم شش میلیارد دلار با شرکت‌های ایرانی در سال جاری افزود: فهرستی از کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب ایرانی تهیه و ضمیمه اسناد مناقصه و قراردادها خواهد شد.

وی گفت: شرکت‌های ایرانی برنده مناقصه‌ها ملزم به خرید تجهیزات مورد نیاز اجرای پروژه‌های نفتی از داخل هستند.