۰ نفر

مینیLNG جایگزین CNG در صنعت حمل‌ونقل می‌شود

۱۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۲۲
کد خبر: 261209
مینیLNG جایگزین CNG در صنعت حمل‌ونقل می‌شود

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران گفت: یکی از اهداف ما این است که بتوانیم سوخت اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و کشتی‌ها را به ال.ان.جی تبدیل کنیم.

حمیدرضا عراقی درباره زمان راه‌اندازی پروژه مینی ال.ان.جی اظهار داشت: با توجه به تکنولوژی‌هایی که در دنیا وجود داشته و یا ممکن است بوجود آید، ابتدا باید ببینیم شرکت‌ها و کشورها چقدر جلو رفته‌اند و اینکه آیا تکنولوژی را از دانش بنیان شروع کنیم یا با همکاری خارجی‌ها به آن دست یابیم؛ که خود این موضوع متدولوژی می‌خواهد که ما کدامیک را انتخاب کنیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، وی افزود: در حال حاضر کشورهایی که گاز ندارند ال.ان.جی را دوباره تبدیل به گاز طبیعی کرده و استفاده می‌کنند ولی در کشور ما فرق می‌کند، ما می‌توانیم آن را جایگزین سوخت حمل و نقلی کرده و در داخل کشور مصرف کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با بیان اینکه اکنون دنیا از سوخت میان تقطیر عبور کرده، تصریح کرد: برای عبور از سوخت‌های فسیلی باید به سمت گاز یا اینکه به سمت انرژی‌های نو بروند، انرژی‌های نو در حال حاضر در دنیا گران تمام می‌شود، بنابراین گاز گزینه بهتری است، البته استفاده نیروگاه‌ها از گاز یا انرژی اتمی و خورشیدی به جای سوخت میان تقطیر به تکنولوژی بستگی دارد. 

وی ادامه داد: در کشور ما اگر بتوانیم به تکنولوژی مینی ال.ان.جی دست پیدا کنیم یکی از بازارهای آن حمل و نقل است و برای محیط زیست مناسب نیز است، ضمن اینکه برای مخزن مشترک ما ارزشمند است، بنابراین یکی از اهداف این است که بتوانیم سوخت اتوبوس‌ها، کامیون ها و کشتی‌ها را به ال.ان.جی تبدیل کنیم.

معاون وزیر نفت درباره برنامه صادراتی گاز نیز خاطرنشان کرد: ما حدود 200 میلیون متر مکعب در روز باید صادرات داشته باشیم که بخشی گاز طبیعی و ال.ان.جی است که شرکت نفت به دنبال راه اندازی ایران ال.ان.جی است و سیاست کلی صادرات به همسایگان از مسیر خط لوله را نیز داریم.