۰ نفر

قیمت نفت ایران از مرز ۶۳ دلار گذشت

۲۰ اسفند ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵
کد خبر: 257687
قیمت نفت ایران از مرز ۶۳ دلار گذشت

​نفت خام ایران ماه مارس (اسفند و فروردین) را با افزایش قیمت آغاز کرد و قیمت هر بشکه نفت سبک ایران در این ماه، از مرز ۶۳ دلار فراتر رفت.

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۲ مارس (جمعه، ۱۱ اسفندماه) با ۷۹ سنت افزایش به ۶۳ دلار و ۱۸ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون، ۶۵ دلار و ۴۳ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی ۳۰ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به ۶۲ دلار و سه سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۳ دلار و ۹۶ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت سبد نفتی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیز در هفته منتهی به ۲ مارس، به ۶۳ دلار و ۵۸ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، با ۴۹ سنت افزایش همراه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیو تی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، ۱۲سنت کاهش یافت و به ۶۲ دلار و ۱۶سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۶۲ سنت افزایش، بشکه‌ای ۶۵ دلار و۸۴ سنت معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ۶۵ سنت برای هر بشکه افزایش یافت و هر بشکه ۶۲ دلار و ۵۷ سنت و ۶۳ دلار و یک سنت معامله شد.