۰ نفر

قیمت نفت افزایش یافت

۱۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۹:۵۶
کد خبر: 257236
 قیمت نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱۶ سنت معادل ۰.۲۵ درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به ۶۳ دلار و ۷۷ سنت رسید.

به گزارش رویترز، در حالی که بازارهای آسیایی سهام بعد از انتشار خبر دیدار رهبر کره شمالی با رئیس جمهوری آمریکا در چند ماه آینده با رشد شاخص مواجه شده اند، قیمت نفت هم امروز افزایش داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، به گفته مسئول امنیت ملی دولت کره جنوبی، رهبران دو کشور قرار است تا ماه می با یکدیگر دیدار کنند و رهبر کره شمالی قول داده که از انجام آزمایشات هسته ای یا موشکی بیشتر خودداری کند. ترامپ گفته این دعوت را در مکان و زمانی که باید مشخص شود می پذیرد.

تجار گفتند، انتشار این خبرها موجب تقویت بازارهای بورس آسیایی شده و قیمت نفت را نیز افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 16 سنت معادل 0.25 درصد افزایش نسبت به جلسه قبل به 63 دلار و 77 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با 11 سنت معادل 0.2 درصد افزایش به 60 دلار و 23 سنت رسید.

به رغم این افزایش ها، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا در مسیر کاهش های هفتگی تقریبا یک درصدی و 1.7 درصدی قرار دارد.

تجار همچنین گفتند، این کاهش قیمت به دلیل افزایش تولید نفت آمریکا بوده که از اواسط سال 2016 تاکنون با 23 درصد افزایش به 10.37 میلیون بشکه در روز رسیده است.

بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت: «بازار همچنان درگیر برطرف کردن مازاد عرضه ای است... که در نتیجه افزایش تولید نفت آمریکا شدت گرفته است.»

آمریکا عمدتا به لطف حفاری های شیل اکنون بیش از عربستان، بزرگترین صادر کننده جهان، نفت تولید می کند. تنها تولید روسیه از آمریکا بیشتر است.

هانس وان کلیف، تحلیلگر بازار نفت گفت: «به نظر می رسد که دیر یا زود آمریکا به بزرگترین تولید کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد. سوال اصلی این است که دقیقا چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.»