۰ نفر

آمریکا در سال‌۲۰۱۹ بزرگترین تولیدکننده نفت می‌شود

۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 254960
آمریکا در سال‌۲۰۱۹ بزرگترین تولیدکننده نفت می‌شود

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد آمریکا در سال ۲۰۱۹ از روسیه پیشی می‌گیرد و عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت جهان را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش  رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه اعلام کرد آمریکا تا سال 2019 عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت را از روسیه می‌رباید و به خود اختصاص می‌دهد. افزایش نفت شیل آمریکا در بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «فاتح بیرل» رئیس آژانس بین المللی انرژی، در توکیو اعلام کرد آمریکا مطمئناً سال آینده گوی را از روسیه می‌رباید و به بزرگترین تولیدکننده نفت خام تبدیل می‌شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد تولید نفت این کشور تا اواخر سال 2018 به 11 میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد. این در حالیست که روسیه کمتر از 11 میلیون بشکه نفت تولید می‌کند و همین موضوع باعث پیشی گرفتن آمریکا از مسکو می‌شود.

بیرل در مصاحبه با رویترز گفت تولید نفت آمریکا پیش از سال 2020 به اوج خود نخواهد رسید و در 4 یا 5 سال آینده کاهش هم نخواهد داشت.

تولید نفت آمریکا در حالی افزایش یافته که تولیدکننده‌های اصلی دیگر از جمله روسیه و کشورهای تولید کننده نفت خاورمیانه برای بالا بردن بهای طلای سیاه تولیدات خود را تا حدودی متوقف کرده‌اند.

صادرات نفت آمریکا به بازارهای روبه رشد جهان مانند آسیا به سرعت در حال افزایش است و به سهم روسیه و کشورهای تولید کننده نفت اوپک غلبه کرده است. این در حالیست که واردات نفت آمریکا به کمتر از 4 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است. واردات نفت این کشور در سال 2005، 12.5 میلیون بشکه در روز بود.

در تصویر زیر میزان تولیدات نفت روسیه، آمریکا و عربستان مقایسه شده است

(رنگ قرمز نشان‌دهنده تولید نفت روسیه، رنگ سبز نشان‌دهنده تولید نفت عربستان و رنگ سبز نشان‌دهنده تولید نفت آمریکاست)

11