۰ نفر

۱۶شهر سیستان و بلوچستان در شرایط بحران آبی

۲۹ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۱
کد خبر: 252968
۱۶شهر سیستان و بلوچستان در شرایط بحران آبی

‌مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری سیستان و بلوچستان گفت: 16 شهر از 37 شهر این استان از لحاظ آب در شرایط بحرانی قرار دارد.

‌به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محسن میرادی در شورای برنامه ریزی استان افزود: بیش از 60 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان در شرایط پیک مصرف دچار تنش آبی هستند.

وی بیان کرد: 134 حلقه چاه برای تامین آب آشامیدنی در سیستان و بلوچستان داشتیم که 34 حلقه آن از بین رفته و 17حلقه چاه آن به دلیل شوری آب غیرقابل استفاده است.

وی تصریح کرد: روند نزولات جوی در سیستان و بلوچستان به سمتی پیش می‌رود که با شوری آب مواجه شدیم.

همچنین کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز چندی پیش در خصوص کاهش بارندگی در استان نیز بیان کرد: امسال 100 درصد مساحت سیستان و بلوچستان دچار خشکسالی است.

ملاشاهی گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته روند کاهش بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان تا پایان سال ادامه خواهد داشت، به طوری که میزان بارش‌ها در سه فصل آخر سال کمتر از حد نرمال خواهد بود.

رئیس گروه هشدار و پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها در این استان ضروری است دستگاه‌های دست‌اندرکار تمهیدات لازم را برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی مدنظر قرار دهند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز در گارگروه آب استان نیز پیش از این گفت:‌ هزار و 257 روستا در استان به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

‌عبدالاحد ریگی در شورای آب استان افزود: همچنین هزار و  400 روستا در استان نیز متقاضی آبرسانی سیار با تانکر است.

وی بیان کرد: پراکندگی و تعداد اندک ساکنان در برخی روستاها سبب شده ‌مردم بعضی از روستاها از خدمات آب و فاضلاب روستایی بهره مند نباشند.

ریگی خاطرنشان کرد: طی صد روز گذشته 250 میلیارد ریال اعتبار برای انجام 61 کیلومتر خط انتقال، 93کیلومتر شبکه توزیع، ساخت چهار هزار و 200 متر مکعب مخزن ذخیره، حفر و تجهیز پنج حلقه چاه، راه اندازی پنج ایستگاه پمپاژ، ساخت 65 کیلومتر مربع موتورخانه و 200 متر حصارکشی استان هزینه شده است.