۰ نفر

در جریان بررسی لایحه بودجه صورت گرفت؛

مجوز مجلس به دولت برای رساندن گاز فشار قوی به شرق کشور/ سیستان و بلوچستان از خط فشار قوی گاز برخوردار می‌شود

۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۲۷
کد خبر: 252713
مجوز مجلس به دولت برای رساندن گاز فشار قوی به شرق کشور/ سیستان و بلوچستان از خط فشار قوی گاز برخوردار می‌شود

شرکت ملی گاز ایران مکلف شد، گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی را به انجام برساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصاد آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۷ شرکت ملی گاز ایران را مکلف کردند گازرسانی به شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی را انجام دهد.

گفتنی است، به پیشنهاد کمیسیون اقتصادی مجلس بند الحاقی یک به تبصره ۱ به شرح زیر الحاق شد:

به منظور تداوم گازرسانی به شهرها و روستاهای استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و خراسان جنوبی، شرکت ملی گاز ایران مکلف است در قالب قراردادهای بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳ مصوب ۶/ ۱۲/ ۹۲ و ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب ۱/ ۲ /۹۳ اقدام لازم را به عمل آورد.

نمایندگان مجلس این پیشنهاد را با ۱۱۷ رای موافق، ۶۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۰۶ نماینده  حاضر به تصویب رساندند.

سیستان و بلوچستان از خط فشار قوی گاز برخوردار می‌شود

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: تصویب بند الحاقی یک به تبصره ۱ لایحه بودجه ۹۷ به معنای برخورداری استان‌های شرقی کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان از خط فشار قوی گاز است.

غلامرضا تاجگردون در جلسه علنی امروز مجلس به دفاع از پیشنهاد کمیسیون اقتصادی برای الحاق یک بند به بخش هزینه‌ای تبصره یک لایحه بودجه پرداخت و اظهار داشت: از سال ۹۳ بند «ق» به قانون بودجه اضافه شد که بر احکام دائمی نیز به تصویب رسید و براساس این دو قانون تمام روستاهای کشور از همان سال تاکنون با مکانیزم بند «ق» صاحب خط فشار قوی گاز شدند.

تاجگردون در ادامه افزود: در حال حاضر همه استان‌های کشور به جز شرق کشور، سه خط فشار قوی گاز دارند و به تازگی خط فشار قوی به مناطق شرقی کشور رسیده است.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: در بند الحاقی یک به تبصره یک لایحه بودجه موضوع این است که به شرق کشور به ویژه سیستان و بلوچستان که از محروم‌ترین استان‌های کشور است، اجازه دهیم براساس مکانیزم بند «ق»، خط فشار قوی گاز داشته باشند.