۰ نفر

امضا تفاهم نامه وزارت نفت و شهرداری تهران برای همکاری

۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 250346
امضا تفاهم نامه وزارت نفت و شهرداری تهران برای همکاری

شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و شهرداری تهران با هدف اجرای طرح توسعه حمل‌و نقل ریلی شهری (مترو)، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این تفاهم‌نامه صبح امروز (سه شنبه) با حضور وزیر نفت و شهردار تهران در ساختمان مرکزی وزارت نفت منعقد شد.

این تفاهمنامه در چارچوب ماده 12 قانون رفع موانع تولید، به امضای «علی وکیلی» مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و «محسن پورسید آقایی» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران رسید.

مدت این تفاهم‌نامه که در 11 ماده تهیه شده، از تاریخ امضا و ابلاغ آن از سوی «شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت» به «شهرداری» یک سال است و در صورت توافق دو طرف قابل تمدید خواهد بود.

به استناد ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب 1394و آیین‌نامه اجرایی آن، طرح «توسعه حمل‌ونقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر اصفهان، تبریز، شیراز، اهواز، کرمانشاه، مشهد، کرج و قم» از سوی وزارت نفت پیشنهاد و پس از تصویب در شورای اقتصاد، به شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت تکلیف شده است.

«طرح توسعه حمل‌ و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر» با اهداف بهبود و ارتقای سفرهای درون‌شهری با مترو، دستیابی به اهداف قانون توسعه حمل‌ و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت و کاهش مصرف سوخت (بنزین، نفت گاز و سی.‌ان‌.جی) و کاهش انتشار آلاینده‌های زیست محیطی اجرا خواهد شد.

در این طرح، تعداد 2 هزار دستگاه واگن جدید (هزار دستگاه در تهران و هزار دستگاه در کلانشهرها) در سال‎های 1396 تا 1400 به ناوگان مترو تهران و کلانشهرها اضافه خواهد شد.