۰ نفر

آماده‌باش ژاپن برای مقابله با لکه نفتی سانچی

۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 249679
آماده‌باش ژاپن برای مقابله با لکه نفتی سانچی

با افزایش نگرانی‌ها نسبت به آسیب دیدن زندگی دریایی، صخره‌ها و نواحی ماهیگیری در غرب ژاپن و اوکیناوا از لکه نفتی نفتکش غرق شده سانچی، دولت ژاپن تدابیر ضروری برای مقابله با این آلودگی را افزایش داد.

به گزارش ژاپن تایمز، دفتر هیات دولت ژاپن روز جمعه اعلام کرد یک واحد برای کنترل اطلاعات درباره لکه نفتی نفتکش سانچی تشکیل داده است. این نفتکش ماه میلادی گذشته پس از برخورد با کشتی باری "سی اف کریستال" چین، در دریای چین شرقی آتش گرفت و غرق شد. سانچی در زمان سانحه حامل حدود یک میلیون بشکه میعانات از مقصد ایران به کره جنوبی بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، اقدامات دولت مرکزی ژاپن یک روز پس از آن صورت گرفت که گارد ساحلی ژاپن و منطقه کاگوشیما تایید کردند مواد نفتی سیاهی در ساحل جزیره کوچک تاکاراجیما مشاهده شده‌اند.

یوتا نیشیکاوا، سخنگوی گارد ساحلی در کاگوشیما به ژاپن تایمز گفت: عملیات پاکسازی در پیرامون منطقه آمامی اوشیما در جریان است و در حال حاضر رسما تایید نشده که این مواد نفتی مربوط به نفتکش سانچی بوده‌اند اما ما به کنترل وضعیت ادامه می‌دهیم.

سخنگوی آژانس شیلات نیز اعلام کرد اطلاعات درباره این لکه نفتی هنوز در راه است و به اطلاعات بیشتری نیاز است.

سخنگوی این آژانس گفت: ما در حال بحث درباره این هستیم که بررسی خودمان را انجام دهیم. در حال حاضر هیچ گزارشی از سوی اتحادیه‌های ماهیگیری محلی درباره آسیب دیدن مناطق ماهیگیری وجود ندارد اما احتمال آسیب آتی وجود دارد.

دانشمندان مرکز ملی اقیانوس شناسی دانشگاه ساوت همپتون اخیرا برآورد کرده بودند که این لکه نفتی ممکن است در عرض یک ماه آینده به منطقه آمامی اوشیما، خطوط ساحلی شمالی و جنوبی کیوشو و آب‌های مناطق شیکوکو، یاماگوچی و شیمانه برسد.

این مرکز در ۱۶ ژانویه اعلام کرده بود شبیه سازی بازبینی شده نشان می‌دهد که آلودگی این لکه نفتی ممکن است بسیار وسیع‌تر و سریع‌تر از آنچه تصور می‌رفت، گسترش پیدا کند و مناطق بزرگتری از ساحل ممکن است آلوده شوند.

پائول جانستون، دانشمند ارشد علوم بین الملل صلح سبز در بیانیه ای خواستار تایید رسمی منبع مواد نفتی شناسایی شده در تاکاراجیما شد.