۰ نفر

افزایش دوباره قیمت سوخت در پاکستان

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۱۹
کد خبر: 249298
افزایش دوباره قیمت سوخت در پاکستان

دولت پاکستان اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت سوخت در این کشور از ماه فوریه افزایش خواهد یافت.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از فارس ،دولت پاکستان اعلام کرد با توجه به افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی قیمت سوخت در این کشور از ماه فوریه افزایش خواهد یافت.

از ابتدای ماه فوریه قیمت بنزین در پاکستان با 2 روپیه افزایش به لیتری 84 روپیه خواهد رسید.

به گزارش دیلی اکسپرس، بعد از اعلام افزایش قیمت سوخت جایگاه‌های سوخت در پاکستان تعطیل شدند و مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمده است.

«مصدق ملک» سخنگوی نخست وزیر پاکستان در این زمینه گفت: قیمت سوخت را کمتر از پیشنهاد نهاد قانون گذاری برای تعیین قیمت نفت و گاز افزایش داده‌ایم.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که قبل از این هم دولت پاکستان اعلام کرده بود قیمت سوخت در سال 2018 را افزایش می‌دهد و قیمت آن با افزایش 4.06 روپیه ای در هر لیتر از 77.47 به 81.53 روپیه خواهد رسید.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت دلار و سوخت قیمت تمامی اجناس را در پاکستان افزایش می دهد.

در بیانیه بانک جهانی ضمن اشاره به ناکامی های دولت پاکستان برای پرداخت بدهی های خارجی و تاثیر منفی آن بر اقتصاد این کشور، پیش بینی شده است که میزان تورم و گرانی در پاکستان در سال 2018 به 6 درصد افزایش یابد.

چندی پیش «طارق باجواه» رئیس بانک مرکزی پاکستان با ابراز نگرانی از کاهش ارزش روپیه اعلام کرد: دولت کنترل نرخ تورم را در اولویت قرار می‌دهد.