۰ نفر

۳ طرح هوشمندسازی مصرف انرژی

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲:۴۰
کد خبر: 248079
 ۳ طرح هوشمندسازی مصرف انرژی

معاون هماهنگی توزیع توانیر، اقدامات انجام شده در راستای هوشمندسازی مصرف انرژی در کشور را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود حقی‌فام گفت: برنامه‌های مختلفی برای هوشمندسازی بخش‌های مختلف شبکه برق در حال اجرا یا در حال برنامه‌ریزی است که از جمله آن می‌توان به نصب کنتورهای هوشمند مشترکان اشاره کرد.

با نصب این کنتورها روی مشترکان دیماندی، می‌توان تا ۵۰ درصد از میزان مصرف انرژی در کشور را کاهش داد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه با اشاره به‌اجرای سه‌طرح پایلوت در سال آینده برای صنعت برق کشور، گفت: اولین طرح، هوشمندسازی تمامی تجهیزات برقی یک پروژه است به‌گونه‌ای که بتوان در آن مصرف را به‌حداقل ممکن کاهش و کارآیی را تا حداکثر بالا برد.

وی افزود: برای اجرای این طرح با شرکت‌های معروفی چون زیمنس صحبت شده که در صورت اجرای آن می‌توان الگویی مطلوب برای مدیریت مصرف انرژی در سایر پروژه‌ها به‌ویژه برای مشترکان دیماندی در بخش صنعتی ارائه داد.

معاون توزیع توانیر در ادامه اظهار کرد: دومین طرح، نصب کنتورهای هوشمند در شهرک‌های صنعتی شمس‌آباد تهران و جزیره هرمز است که اجرای دقیق و درست آنها می‌تواند الگویی مطلوب برای اجرا در سایر شهرک‌های صنعتی کشور در راستای کاهش شدت مصرف انرژی باشد.

وی تصریح کرد: آخرین طرح پایلوت پیش‌بینی شده، اجرای طرح «استفاده از اینترنت اشیا» است که امیدواریم آن را به‌صورت پایلوت در سه شرکت زیرمجموعه توانیر در سال آینده برای کنترل مصرف وسایل سرمایشی استفاده کنیم.