۰ نفر

حدف دریافت هزینه خدمات مستمر از مشترکین گاز

۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۸
کد خبر: 247080
حدف دریافت هزینه خدمات مستمر از مشترکین گاز

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: هنوز هیچ حکمی درباره رای دیوان عدالت اداری در ابطال مصوبه اخذ «هزینه خدمات مستمر» از مشترکین گاز به شرکت ملی گاز ابلاغ نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مجید بوجارزاده درباره صدور رای جدید دیوان عدالت اداری در ابطال مصوبه اخذ «هزینه خدمات مستمر» از مشترکین گاز، اظهار داشت: ما تابع قانون هستیم و هر رایی که مراجع قانونی اعلام کنند تابع آن هستیم.

وی با بیان این که از جزییات این رای اطلاعاتی منتشر نشده است، ادامه داد: «هزینه خدمات مستمر» یا آبونمان، برای تامین هزینه نگهداشت شبکه توزیع گاز دریافت می شده است.

به دنبال ابطال بخشنامه دبیر ستاد هدفمندی یارانه ها درباره اخذ هزینه آبونمان از مشترکین گاز در مرداد ماه امسال از سوی هیات عمومی دیوان عدالت اداری و تعیین مهلت 48 ساعته دیوان برای حذف آبونمان از قبوض مشترکین در 19 آذر، شورای اقتصاد در چهارم دی ماه به پیشنهاد وزارت نفت اخذ «هزینه خدمات مستمر» از مشترکین گاز طبیعی را تصویب کرد.

اما در جلسه امروز، هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مصوبه شورای اقتصاد در خصوص اخذ هزینه خدمات مستمر ماهانه از مشترکین گاز طبیعی، با اکثریت آراء این مصوبه را ابطال کرد.

تامین هزینه نگهداری، تعمیر و بهسازی شبکه انتقال گاز

گستردگی شبکه گاز رسانی در سراسر کشور نیازمند صرف هزینه‌های حفظ، تعمیر و نگهداری شبکه و تاسیسات و همچنین بهسازی خطوط انتقال و امدادرسانی است که تامین این هزینه از محل آبونمان (هزینه خدمات مستمر) پیش بینی شده است.

حمیدرضا عراقی مدیرعامل شرکت ملی گاز پیش از این در این باره گفته بود: آبونمان، خرج حفظ و نگهداری خطوط انتقال و شبکه‌های موجود می‌شود.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، بخشی از این مبلغ آبونمان نیز صرف تجهیز و نوسازی خطوطی می‌شود که سالیان زیادی از عمر آنها گذشته است ولی پروژه‌ای را که تازه قصد گازرسانی و اجرای آن را داریم، از محل عوارض گازرسانی پرداخت می‌شود.

وی گفته بود: این مبلغ به ما کمک می‌کند تا بتوانیم هم در زمینه کنتورهای هوشمند، گام‌های مثبتی برداریم و هم خطوط انتقال گاز را مقاوم‌سازی کنیم.