۰ نفر

چرا جعبه سیاه کشتی به پاناما می‌رود

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۵۹
کد خبر: 244353
چرا جعبه سیاه کشتی به پاناما می‌رود

معاون دریایی سازمان بنادر از یافته شدن جعبه سیاه نفتکش سانحه دیده ایرانی و انتقال آن به کشور صاحب پرچم (پاناما) خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، هادی حق شناس درباره آخرین وضعیت دریانوردان ایرانی مفقود شده نفتکش سانچی اظهار کرد: روز گذشته تیم تجسس و نجات چینی وارد کشتی شدند و دو پیکر که بر روی عرشه ناوبری نفتکش قرار داشتند را یافته و به بندر شانگهای منتقل کردند؛ قرار است این دو پیکر برای شناسایی به پزشکی قانونی کشورمان منتقل شده و آزمایش DNA بر روی آنها انجام شود.

وی درباره پیدا شدن جعبه سیاه کشتی نیز گفت: جعبه سیاه این نفتکش پیدا شده و بر اساس کنوانسیون های بین المللی به کشور صاحب پرچم (پاناما) نفتکش منتقل می شود.

به گفته حق شناس، جعبه سیاه در کشف علت واقعی این تصادم و چگونگی برخورد دو کشتی با هم، کمک بزرگی به کارشناسان خواهد کرد.

وی درباره اینکه گزارش جعبه سیاه چه زمانی از سوی پاناما به ایران ارائه خواهد شد، گفت: بر اساس قوانین بین المللی، ایران از پاناما درخواست خواهد کرد تا نتایج به دست آمده از جعبه سیاه به ایران ارسال شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: تیم تجسس و نجات ایرانی شامل ۱۲ نفر از نیروهای ویژه هلی برن ارتش (تکاوران) به شانگهای رسیده اند و در حال حرکت با شناورهای ارتش چین به سمت نفتکش سانحه دیده هستند اما به دلیل دور شدن نفتکش از آب های چین، هنوز به این کشتی نرسیده اند.