۰ نفر

ترکان: از انتقال آب دریا به مرکز کشور جلوگیری شود

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 237789
ترکان: از انتقال آب دریا به مرکز کشور جلوگیری شود

استاندار اسبق هرمزگان گفت: انتقال آب از خلیج فارس برای صنایع به مرکز کشور اشتباه بزرگ است.

اکبر ترکان صبح پنجشنبه در دومین گردهمایی استانداران ادوار گذشته هرمزگان با موضوع اقتصاد دریامحور در سالن جلسات استانداری هرمزگان بیان داشت: در سواحل مکران از ظرفیت خورها غافل شده ایم در حالی که در کشور امارات خورها به عنوان یک جاذبه گردشگری در سال میلیون ها دلار از محل حضور گردشگران درآمد کسب می کنند. ۱۹ خور از سیریک تا کنارک در سواحل جنوبی کشور وجود دارد و می توانیم با برنامه ریزی و ارائه طرح های توسعه ای اتفاقات خوبی را در جهت توسعه و آبادانی سواحل مکران رقم بزنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی عنوان کرد: کمتر از دو درصد جمعیت شهری و روستایی ایران در حاشیه سواحل خلیج فارس و دریای عمان زندگی می کنند این نسبت در حاشیه سواحل مکران کمتر از ۰.۲۵ درصد است.

ترکان اظهارداشت: ۴۰ سال پیش یک اشتباه شد و فولاد را به اصفهان برده اند و امروز به دلیل کمبود آب تمدن اصفهان را نابود کرده اند. بردن آب از خلیج فارس و دریای عمان به مرکز کشور یک اشتباه بزرگ است و تمدن باقی مانده کشور را نابود می کند. باید به دنبال ایجاد صنایع در سواحل جنوبی کشور باشیم.

وی عنوان کرد: باید به دنبال احداث یک بندر شهید رجایی دیگر در بندر جاسک بود وتمدن فراموش شده جاسک را احیا کرد. بندرلنگه و میناب دو تمدن قدیمی استان هرمزگان هستند و برای احیایی این تمدن ها باید قدم های بزرگی برداریم. تمدن بندرلنگه در حال اضمحلال است.

ترکان خاطرنشان کرد: در حال پیگیری برای تدوین طرحی جهت احداث یک بندر با مقیاس بنادر اقیانوسی در بندرلنگه هستیم.