۰ نفر

تامین برق ۸۰۰۰چادر زلزله‌زدگان

۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۹
کد خبر: 233857
تامین برق ۸۰۰۰چادر زلزله‌زدگان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با اشاره به تامین برق حدود هشت هزار چادر زلزله زدگان، گفت: خطر آتش سوزی در چادرها جدی است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیمراد مرادی مجد اظهار کرد: تاکنون به حدود هشت هزار چادر زلزله زدگان استان کرمانشاه برق رسانی کرده‌ایم که از این تعداد 6500 چادر مربوط به سرپل ذهاب، هزار چادر مربوط به ثلاث باباجانی و 500 چادر مربوط به قصرشیرین است.

وی ادامه داد: تامین برق برای چادرهای روستایی هم انجام شده و فقط محدود به شهرها نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه برقی که برای چادرها تامین شده برق اضطراری است، افزود: بسیاری از افراد در چادرها هیتر برقی روشن می‌کنند که بار بسیار زیاد و خارج از ظرفیتی به شبکه‌های برق وارد می‌کند.

به گفته مجد، این اضافه مصرف برق خطر جدی آتش سوزی را در سیم‌های برقی که بین چادرها قرار داد و به داخل چادرها رفته به همراه دارد.

وی تاکید کرد: میزان مصرف برق در این شرایط از شرایط عادی هم بیشتر شده و شبکه ظرفیت این میزان مصرف را ندارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه یادآوری کرد: آتش سوزی سیم‌های برق خطری کمتر از گازگرفتی مردم در داخل چادرها ندارد و همه باید مراقب باشند.

مجد از افرادی که در چادر هستند خواست حداقل همه شعله‌های هیترهای برقی را روشن نکنند و تا حد امکان از سایر وسایل گرمایشی استاندارد استفاده کنند.

وی از افرادی که برای تامین هیتر زلزله زدگان اقدام می‌کنند نیز تقاضا کرد، هیترهای کم مصرف خریداری کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس در خصوص بخشش هزینه برق مصرفی زلزله زدگان داشت و گفت: این امر باید توسط مجلس یا هیات دولت مصوب و سپس به ما ابلاغ شود.