۰ نفر

با پیگرانی هوشمند می‌توانیم پیش‌بینی کنیم

اجرای سیستم هوشمند بازیابی لوله‌های فرسوده/ خط لوله فرسوده انتقال نفت نداریم

۲۳ آبان ۱۳۹۶، ۹:۵۹
کد خبر: 231436
اجرای سیستم هوشمند بازیابی لوله‌های فرسوده/ خط لوله فرسوده انتقال نفت نداریم

مدیرعامل شرکت خطوطلوله مخابرات نفت منطقه تهران گفت:«با توجه به نوسازی و بازسازی خطوط انتقال گاز و نفت که در چندسال اخیر در کشور صورت گرفته، در حال حاضرخط لوله فرسوده در کشور نداریم .»

حسن باقریان با اشاره به اینکه شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت کار انتقال فرآورده و نفت ایران سوآپ نفتی را نیز  برعهده دارد،اظهارداشت:« حدود ۵۰۰ کیلومتر اط خطوط انتقال نفت در تهران و اطراف تهران تعویض شده و حدود هزار کیلومتر هوشمند شده است.»به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، باقریان عنوان کرد:« با توجه به اینکه خطوط ریکن و ری کوچک  از داخل شهر عبور می کردند، از بافت پر جمعیت کشور خارج شد که ایمنی کامل داشته باشند .همچنین خطوطی مانند خط ری مهرآباد،از جمله  خطوطی هستند که در سه الی چهار سال اخیر تعویض شدند و در سرویس قرار گرفتند. خطوط خط امام نیز خط جدیدی است که سال ۹۳ در سرویس قرار گرفته است.»

او افزود:« برنامه دیگر خط لوله «پیگرانی هوشمند»(وسیله‌ای است مورد استفاده در لوله‌های انتقال سیالات از جمله لوله‌های آب، فاضلاب، انتقال نفت و انتقال گاز) است که در دستور کار قرار گرفته که بدین وسیله اطمینان کامل را می دهیم که خطوط لوله انتقال نفت کشور مشکلی ندارند.»

باقریان بیان کرد:« زمانی که پیگرانی هوشمند صورت می گیرد، خرده های داخلی و بیرونی مشخص می شود و دقیقا اعلام می‌شود که در کدام نقطه خردگی وجود دارد که سبب می شود ترمیم صورت بگیرد. درواقع لوله عمر دوباره پیدا می کند. قبل آن باید لوله ها رندوم چک می شد که با این وسیله میزان فرسودگی ها کاسته شده است.»

او افزود:« با پیگرانی هوشمند می توانیم پیش بینی و پیشگویی کنیم. در حال حاضر تمام خطوط در منطقه تهران به اندازه ۲ هزار کیلومتر است. هزار کیلومتر را هوشمند کردیم و هزار کیلومتر دیگر در دستورکار قرار گرفته است. مهمترین خطوط لوله در داخل شهر تهران بوده که در حال حاضر هوشمند شده است.»