۰ نفر

محمودی: برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها از چیت‌چیان متشکریم

۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۵۲
کد خبر: 228704
محمودی: برای به ثمر رسیدن برنامه‌ها از چیت‌چیان متشکریم

قائم‌مقام وزیر نیرو دولت یازدهم و سرپرست این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: در دولت یازدهم اقدامات متعددی در حوزه آب و برق انجام شد که هر کدام از این اقدامات تاثیرات بسیار بالایی را در این دو صنعت حیاتی داشت که باید برای به ثمر رسیدن این برنامه‌ها از چیت‌چیان متشکر بود. چرا که اگر فعالیت‌های شبانه‌روزی او نبود، قطعا صنعت آب و برق در نقطه فعلی قرار نداشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، ستار محمودی امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از اقدامات موثر در دولت یازدهم بحث سر و سامان دادن آب‌های مرزی بوده است، اظهار کرد: دیروز با معاون اول رییس جمهور جلسه‌ای را برگزار کردیم که در آن جلسه کار وزارت نیرو در حوزه آب‌های مرزی و دیگر اقدامات بسیار واضح و مبرهن بود.

وی یکی دیگر از اقدامات دولت یازدهم را آب‌رسانی به روستاها دانست و افزود: از ابتدای دولت یازدهم یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در این وزارتخانه وجود داشت، آب‌رسانی به روستاها بود اما امروز می‌توانیم بگوییم که در دولت یازدهم شش هزار روستا آب‌رسانی شده‌اند.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه طی این مدت ۶.۴ میلیون نفر از جمعیت شهری از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: در دولت یازدهم اقدامات مفید و موثری در حوزه آب انجام شد.

محمودی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر در حوزه برق و انرژی گفت: ۷۹۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد که این مساله گام بزرگ برای عبور از پیک مصرف با کمترین چالش‌ها بود.

وی با بیان اینکه برای چالش‌های اساسی که در حوزه آب پیش روی وزارت نیرو قرار داشت، گام‌های خوبی برداشته شد، عنوان کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به مدیریت حوزه‌ای اشاره کرد که پایه‌گذاری آن در دولت یازدهم انجام شد و بخش عمده این کار باید در دولت دوازدهم ادامه پیدا کند.

قائم‌مقام وزیر نیرو کاهش تلفات برق، کاهش آب به حساب نیامده، اصلاح ساختار برق و مدیریت مصرف را از جمله اقدامات  وزارت نیرو در دولت یازدهم دانست و افزود: در بسیاری از مواقع چیت‌چیان از حق و حقوق خودش مایه می‌گذاشت تا حقوق و منافع ملی ضایع نشود که تمام اینها نشان از اقدامات مهم وزارت نیرو در دولت یازدهم است.  

محمودی در خصوص اردکانیان گفت: وی فرزند وزارت نیرو و پرورش‌یافته این وزارتخانه است که با توجه به تجربیات بسیار خوبی که در زمینه آب و بین‌الملل دارد، به نظر می‌رسد که بتواند مدیر موفقی در این عرصه باشد.