۰ نفر

سوخت ناوگان نفتکش کاهش می‎یابد

۹ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۰۱
کد خبر: 228698
سوخت ناوگان نفتکش کاهش می‎یابد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران از همکاری این شرکت با شرکت‎های دانش‎بنیان داخلی به منظور مطالعه و پیاده‎سازی روش‎های کاهش مصرف سوخت کشتی‌ها خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، سیروس کیان ارثی به افزایش و تداوم همکاری شرکت ملی نفتکش  با شرکت‎های داخلی اشاره کرد و گفت: این شرکت برای اجرای قوانین بین‎المللی و استفاده از توان مطالعاتی و تحقیقاتی بخش‎های داخلی چندی پیش قراردادی را با هدف کاهش گوگرد سوخت کشتی‏‎ها با پژوهشگاه صنعت نفت امضا کرد.

وی اضافه کرد: افزون براین، همکاری با شرکت‎های دانش بنیان داخلی را به منظور بررسی روش‎های کاهش مصرف سوخت کشتی‌های ناوگان آغاز کرده ایم که امیدواریم نتایج خوبی را در این حوزه و  همچنین در بحث صرفه جویی ارزی به همراه داشته باشد.

به گفته کیان ارثی، هم اکنون سوخت مصرفی کشتی‎ها ۴۰ تا ۶۰ درصد هزینه کشتیرانی‌ها را تشکیل می‎دهد.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفتکش به اقدام دیگر این شرکت در استفاده از توان صنایع داخلی و برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‎ای  را نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور تشکیل گروه مشترک امضا کرده‎ایم که در حوزه ساخت کشتی‎های بزرگ و اقیانوس پیما در کشور و توانمند سازی صنایع داخلی ثمربخش خواهد بود.

وی همچنین به حمایت شرکت ملی نفتکش‎ایران در حمایت از پایان نامه‎ها و تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و افزود: این شرکت برای گسترش پژوهش‌های دریایی، حمایت از پایان‎نامه‌های دانشجویی را اجرایی کرده است.

کیان ارثی سپس خواستار توجه ویژه مسئولان آموزشی کشور به‌ویژه آموزش و پرورش به مباحث دریایی شد و ادامه داد : امیدواریم وزارت آموزش و پرورش در راستای همکاری خود با ارگان‎های دریایی، اهتمام ویژه ای را نسبت به فرهنگ سازی دریایی و گنجاندن مباحث و راهبردهای دریایی کشور در کتب درسی دانش آموزان داشته باشد.

۱۵میلیون تن، ظرفیت ناوگان نفتکش ایران

وی سپس به وضع ناوگان شرکت ملی نفتکش اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفتکش با در اختیار داشتن ناوگانی به ظرفیت ۱۵ میلیون تن بزرگترین ناوگان نفتکش جهان به شمار می‎رود.

کیان ارثی گفت: این شرکت در دوران دفاع مقدس و  تحریم‌ها توانست به پشتوانه نیروی انسانی ماهر و  متخصص خود از توقف صادرات نفت خام کشور جلوگیری کند و حتی با حمل بنزین موردنیاز کشور مانع از توقف شریان خودرویی کشور شود.