۰ نفر

فناوری آلمان درایران استفاده می‌شود

افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۵هزار مگاوات/ استفاده از تجربیات آلمانی‌ها در انرژی‌های نو

۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۹
کد خبر: 227691
افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور به ۵هزار مگاوات/ استفاده از تجربیات آلمانی‌ها در انرژی‌های نو

رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی وزارت نیرو گفت:این وزارتخانه براساس برنامه ششم توسعه بنا دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت فعلی نیروگاه های تجدیدپذیر کشور را به ۵ هزار مگاوات برساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حمیدرضا تشیعی در نخستین کمیته مشترک ایران و آلمان اظهار داشت: ایران و آلمان از سال ها پیش روابط دو جانبه بسیار خوبی با یکدیگر داشته اند و این امر به نوعی در میزان مبادلات اقتصادی و تجاری کشور خود را نشان می دهد. برگزاری این کمیته مشترک بین مسولان وزارت انرژی و اقتصاد آلمان با وزارت نیرو می تواند نقش بسیار مهمی در تعمیق این روابط و تبادل تجربات داشته باشد.

وی تصریح کرد: وزارت نیرو همواره در طی این سال ها نگاهی مثبت به توسعه روابط با کشور آلمان داشته و همواره سعی کرده از تجربیات این کشور در زمینه توسعه انرژی بویژه انرژی های نو بهره ببرد. این وزارتخانه براساس برنامه ششم توسعه بنا دارد تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت فعلی نیروگاه های تجدیدپذیر کشور را به ۵ هزار مگاوات برساند و این امر می تواند زمینه خوبی برای تعمیق روابط دو کشور باشد. همچنین در ایران بسته های تشویقی بسیار خوب و نرخ های تضمینی جذابی برای سرمایه گذاران و تولید کنندگان خارجی وجود دارد که براساس قراردادهای موجود تا ۲۰ سال ادامه خواهد داشت.

رییس مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی وزارت نیرو خاطر نشان کرد: براساس برآوردهای موجود ایران دلیل تابش نور افتاب در بیشتر ایام سال و وجود بادهای بسیار مناسب در برخی از نقاط کشور از ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه نصب و تولید انرژی های نو در کشور برخوردار است.همچنین ایران از نظر ظرفیت کلی تولید برق از جایگاه بسیار خوبی در جهان و رتبه اول خاورمیانه برخوردار است که این امر می تواند به نوعی بیانگر توانایی و ظرفیت های این صنعت در کشور باشد. امیدوارم این نشست ها تداوم داشته باشد و بتواند زمینه همکاری های بیشتر فیمابین دو کشور در زمینه توسعه انرژی در کشور را فراهم کند.

همچنین در ادامه این نشست ارسلا بُراک، معاون بین الملل وزارت انرژی و اقتصاد آلمان نیز اظهار داشت: روز گذشته نیز صحبت های خوبی با مسئولان وزارت نفت ایران داشتیم و امروز نیز این نشست را با وزارت نیرو داریم، امیدوارم این نشست ها بتواند بستر مناسبی برای توسعه روابط دو کشور در زمینه انرژی فراهم کند.  امروز بحث توسعه انرژی های نو از جایگاه بسیار مهمی در استراتژی توسعه انرژی آلمان برخوردار است و ما در طرح موسوم به «طرح تحول اقتصادی کشور» اهداف بسیار بزرگی برای توسعه این بخش پیش بینی کردیم.  هدف آلمان این است که تا سال ۲۰۵۰ سهم انرژی های نو از تولید برق در کشور را به ۸۰ درصد و سهم مصرف آن را به ۶۰ درصد از کل مصرف برق کشور برساند.

براک تأکید کرد: برنامه ما تأمین انرژی پایدار در کشور آلمان و ایفای نقش جدید در کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه از محل مصرف انرژی در جو است.  به نظر می رسد در ایران نیز برنامه های بسیار خوبی برای توسعه این انرژی ها وجود دارد و ما مفتخریم اعلام کنیم که در این زمینه از تجربیات بسیار خوبی برخورداریم و حاضریم آن را در اختیار شرکت های ایرانی قرار دهیم. ایران در این زمینه از سیاست ها و بسته های بسیار خوبی برخوردار است و این امر می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران خارجی ایفا کند. آلمان از تکنولوژی خوبی در زمینه تولید و انتقال برق نیز برخوردار است که می تواند آن ها را در اختیار شرکای ایرانی قرار دهد.