۰ نفر

افزایش ظرفیت تولید برق ایران به ۸۰هزار مگاوات

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰
کد خبر: 222968
افزایش ظرفیت تولید برق ایران به ۸۰هزار مگاوات

سرپرست وزارت نیرو از افزایش ظرفیت تولید برق به بیش از ۸۰هزار مگاوات تا پیش از پیک تابستان ۹۷ خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حال تلاش هستیم تا در هر سال از برنامه ششم توسعه شاهد بهره‌برداری از ۴ تا ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید باشیم.

«ستار محمودی» سرپرست وزارت نیرو اظهار داشت: ظرفیت اسمی تولید برق کشور در حال حاضر در حدود 77 هزار مگاوات است که این ظرفیت تا پیش از آغاز پیک تابستان سال آینده به بیش از 80 هزار مگاوات خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: اینکه طی سالهای اخیر به‌مقداری که نیاز بود افزایش ظرفیت در بخش تولید برق نداشتیم به‌دلیل کمبود جذب سرمایه‌ها در این بخش بود که در این خصوص تلاش‌های مؤثری انجام شده و در ادامه نیز در تلاشیم با بهبود فضای کسب‌وکار و همچنین رفع موانع سرمایه گذاری در صنعت برق از هر نوع، به افزایش ظرفیت تولید برق اقدام کنیم.

سرپرست وزارت نیرو تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در حال تلاش هستیم تا در هر سال از برنامه ششم توسعه شاهد بهره برداری از 4 تا 5 هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق باشیم.

وی ادامه داد: همچنین بهسازی و نوسازی واحدهای نیروگاهی فرسوده در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته و در این بخش نیز مذاکرات و تفاهم‌های مؤثری با شرکت‌های سرمایه‌گذار داخل و خارجی انجام شده؛ بخشی از کارها آغاز شده و برای تسریع در این بخش با شورای عالی اقتصاد، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و دارایی و دیگر ارگانها و نهادهای مربوطه در حال مذاکره و رایزنی هستیم.