۰ نفر

خطوط هوایی نیوزلند زمین‌گیر شدند

۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۲۶
کد خبر: 219797
خطوط هوایی نیوزلند زمین‌گیر شدند

هزاران مسافر در بزرگ ترین فرودگاه نیوزلند به دلیل کمبود سوخت هواپیما سرگردان شدند.

به گزارش بی بی سی انگلیسی، به دلیل ترکیدگی خط لوله انتقال سوخت جت به بزرگ ترین فرودگاه نیوزلند در شهر «اوکلند» این کشور و اختلال در تامین سوخت هواپیماها، هزاران مسافر در این فرودگاه سرگردان شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، انتظار می رود بر طرف کردن این اختلال حداقل یک هفته به طول بیانجامد. همچنین عرضه سوخت به ایرلاین ها سهمیه بندی شده است و شرکت های هواپیمایی برای سوخت گیری مجدد باید به استرالیا یا سایر کشورها بروند تا قادر به انجام پروازهای طولانی مدت خود باشند.

 سالانه حدود ۱۸ میلیون مسافر از فرودگاه «اوکلند» نیوزلند جابجا می شوند و بطور کل شرکت های نفتی مسئول انتقال و عرضه سوخت جت به ایرلاین ها هستند که اکنون با کاهش عرضه روبرو شده اند.

در همین حال «ایر نیوزلند» اعلام کرد، عرضه سوخت به این فرودگاه ۳۰ درصد کمتر از ظرفیت معمول آن است و برخی از ایرلاین ها را مجبور کرده که برای سوخت گیری مجدد در استرالیا و برخی از کشورهای اطراف اقیانوس آرام فرود بیایند.

بر پایه این گزارش، پرواز تقریبا ۲ هزار مسافر فرودگاه «اوکلند» به دلیل نبود سوخت لغو شده و حداقل ۲۷ پرواز داخلی و بین المللی کنسل شده است.