۰ نفر

صنعت برق؛ همچنان در آماده‌باش

۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 215932
صنعت برق؛ همچنان در آماده‌باش

با وجود پشت سر گذاشتن گرما هوا، صنعت برق همچنان در آماده باش کامل است تا در صورت رشد یکباره مصرف برق جوابگوی میزان تقاضا باشد.

تابستان فصل آزمون برای صنعت برق کشور به حساب می آید. زمانی که با تمام پتانسیل و ظرفیت در آماده باش کامل قرار دارند تا نتایج زحمات کل سال در این ایام به منصه ظهور گذاشته شود و تلاش این صنعتگران بیش از پیش به چشم آید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، صنعت برق ایران با ظرفیت نیروگاهی 77 هزار مگاوات در زمینه تولید برق در منطقه در جایگاه قابل قبولی قرار دارد تا جایی که به یکی از صادرکنندگان برتر برق تبدیل شده است.

در داخل نیز مصرف برق سالانه رشد 5 تا 7 درصدی نسبت به سال گذشته خود دارد که این رشد ریشه در افزایش تعداد مشترکین و رشد مصرف دارد.

در سال جاری بیشترین مصرف در تاریخ 8 مردادماه ساعت 14:45، معادل 55 هزارو 443 مگاوات رقم خورد و بنا به گفته ستار محمودی سرپرست وزارت نیرو، آماده باش در حوزه برق تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است پیک مصرف برق نیز حدود دو هفته گذشته از مرز 55 هزار و 400 مگاوات گذشت و در زمان حاضر با توجه به کاهش دما این میزان بین 52 تا 50 هزار مگاوات نوسان دارد.

رشد بالا مصرف سبب خاموشی می شود که برای جلوگیری از آن از راهکارهایی مانند مدیریت مصرف استفاده می کنند که بنا بر آمار در سال جاری بیش از چهار هزار مگاوات مدیریت مصرف داشته‌ایم که چنین دستاوردی در تاریخ صنعت بی‌نظیر بوده است

همچنین بنا بر اعلام توانیر در سال جاری با آمادگی بیش از 98.5 درصدی نیروگاه ها و 99.5 درصدی شبکه انتقال در ساعات اوج مصرف، اجرای طرح های توسعه در بخش تولید و انتقال براساس اولویت‌های صنعت برق، افزایش ضریب بهره‌برداری از تجهیزات شبکه انتقال با توسعه طرح‌های حفاظت ویژه و همچنین طرح‌های مدیریت بار، امکان آن فراهم شد تا بیشترین نیاز مصرف در داخل کشور تأمین شود.