۰ نفر

روند مثبت افزایش ظرفیت تولید برق در دولت یازدهم

امضای ۶میلیارد دلار قرارداد ساخت نیروگاه با تأمین مالی خارجی/ افزایش ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در زمان پیک مصرف

۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۵۵
کد خبر: 214487
امضای ۶میلیارد دلار قرارداد ساخت نیروگاه با تأمین مالی خارجی/ افزایش ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در زمان پیک مصرف

مدیرعامل شرکت تولید برق حرارتی گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم روند افزایش ظرفیت تولید برق بر خلاف گذشته رشد مثبتی را در پیش گرفته، به طوری که پس از برجام ۶ میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.

«محسن طرزطلب» مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی امروز در خصوص وضعیت نیروگاههای کشور در روزهای پیک سال جاری گفت: ضریب آمادگی نیروگاه‌ها در زمان پیک نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده، به طوریکه در سال جاری ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی به بیش از 99 درصد رسیده و توانسته‌اند در زمان نیاز با تولید برق مطمئن و پایدار خدمات لازم را به مشترکان خود ارائه کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: توان تولید نیروگاه‌ها در دولت دهم روندی نزولی پیدا کرده بود، اما از سال 92 با ساخت نیروگاه‌های جدید توان تولید این مراکز افزایش پیدا کرده و طبق برنامه ریزی صورت گرفته از هم‌اکنون تا پیک سال 97 به سه هزار مگاوات نیروگاه جدید دست پیدا خواهیم کرد و این رقم در سال 98 به چهار هزار و 300 مگاوات خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه "در گذشته سرمایه گذاری برای احداث تولید نیروگاه حرارتی روند نزولی به خود گرفته بود"، گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم این روند بر خلاف گذشته رشد مثبتی را در پیش گرفته است، به طوری که پس از برجام 6 میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.

وی افزود: اجرای این پروژه ها از سال 97 و در سه سال پایانی برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.

طرزطلب با بیان اینکه "در دولت دوازدهم نیز در پی جذب سرمایه خارجی و داخلی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم"، گفت: ‌در تلاش هستیم تا بتوانیم راندمان واحدهای جدید خود را به بیش از 55 درصد رسانده و به ظرفیت اسمی چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال دست پیدا کنیم.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: تنها برای حوزه تولید نیازمند سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم بنابراین لازم است تا از تمام توان خود برای جذب هر چه بیشتر سرمایه داخلی و خارجی استفاده کنیم.