۰ نفر

روسیه مشتری هندی نفت ایران را تور کرد

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۱
کد خبر: 213651
روسیه مشتری هندی نفت ایران را تور کرد

شرکت رزنفت روسیه و شرکایش معامله ۱۲.۹ میلیارد دلاری خرید شرکت اسار اویل هند را نهایی کردند. شرکت اسار اویل یکی از مهمترین مشتریان هندی نفت ایران محسوب می شود.

شرکت رزنفت روسیه و شرکایش از جمله گروه ترافیگورا، معامله 12.9 میلیارد دلاری خرید شرکت اسار اویل هند را نهایی کردند. شرکت اسار اویل یکی از مهمترین مشتریان هندی نفت ایران محسوب می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، تکمیل این قرارداد از زمانی که در اکتبر سال گذشته برای اولین بار اعلام شد، بیش از 10 ماه طول کشید. رزنفت بیش از دو سال قبل مذاکرات اولیه برای انجام این معامله را آغاز کرده بود. این خرید موجب دسترسی بزگرترین تلوید کننده نفت روسیه به یکی از بزرگترین بازارهای نفت جهان در منطقه آسیا می شود و در عین حال به گروه اسار کمک خواهد کرد تا بخشی از بدهی های حدودا 11 میلیارد دلاری خود را پرداخت نماید.

گروه اسار با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، 49 درصد از شرکت اسار اویل را به شرکت رزنفت و کنسرسیومی متشکل از شرکت بازرگانی تراقیگورا شرکت یونایتد کپیتال پارتنرز فروخته است. رزنفت هم در بیانیه ای اعلام کرد، تکمیل خرید این شرکت پالایشگاهی رزنفت را قادر می سازد تا به یکی از رو به رشد ترین بازارهای نفت جهان وارد شود.

بر اساس این معامله، شرکت اسار پالایشگاه خود در منطقه وادینار در ساحل غربی هند، شرکت خرده فروشی عرضه سوخت خود، یک پایانه بندری و نیروگاه برق خود را به شرکت روسی می فروشد. قرارداد خرید این پالایشگاه 400 هزار بشکه ای به بزرگترین تولید کننده نفت روسیه این امکان را خواهد داد تا بازاری مطمئن در جنوب آسیا برای خود دست و پا کند.

رزنفت در جولای 2015 تایید کرده بود که در حال خرید بخشی از سهام شرکت پالایشگاهی اسار هند است. بعدا مشتریان دیگری هم به رقابت برای خرید این شرکت اضافه شدند و اسار اعلام کرد که در حال مذاکره با شرکت های ملی نفت ایران و عربستان برای فروش بخشی از سهام بخش پالایشگاهی خود است. اما ظاهرا شرکت روسی برنده نهایی این رقابت بوده است.