۰ نفر

سخنگوی اوپکس:

محموله‌های توقیفی در مرز افغانستان استاندارد ایران است

۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۳
کد خبر: 211355
محموله‌های توقیفی در مرز افغانستان استاندارد ایران است

محموله های هیدروکروبوری متوقف شده در مرز ایران و افغانستان؛ دارای استاندارد ایران است و مشکل ناشی از تفاوت استانداردها در کشور مقصد است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، سید حمید حسینی سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با اعلام این مطلب افزود: کامیون های مورد اشاره حامل مشتقات هیدروکربوری تولید شده توسط مینی پالایشگاه های غیردولتی در ایران بوده که تمامی این تولیدات از ابتدا با فرمول مورد تایید استاندارد ایران تولید شده و در روند صادرات آن نیز استانداردهای قانونی با نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران ،  رعایت شده است.

وی خاطر نشان کرد:  ده ها کارافرین ایرانی با ایجاد و سرمایه گذاری در  مجموعه های صنعتی مینی ریفاینری (پالایشگاه در مقیاس کوچک)  از طریق فرمول های انحصاری تایید شده توسط استاندارد در چهارچوب برنامه ملی استاندارد سازی ، اقدام به تولید فراورده های هیدروکربوری پایین دستی نموده اند.

حسینی گفت: صادرات انواع هیدروکربنها ، صرفاً در صورت اخذ کد استاندارد ، قبل از اظهار در گمرک مقدور است که این موضوع بخوبی توسط گمرکات اجرایی کنترل می گردد.

وی یادآور شد: با توجه به ایجاد مشکل در کشور افغانستان ، وجود استانداردهای متفاوت در کشور مقصد باید بخوبی برطرف و مبنای کنترل قرار گیرد.

وی افزود: ضروریست که سفارت ایران در افغانستان و اتاق مشترک بازرگانی ایران وافغانستان پیگیری لازم جهت حل وفصل موضوع اقدام کنند ، ضمنا سازمان ملی استاندارد در راستای یکسان سازی استاندارد دو کشور تلاش نماید.