۰ نفر

مازندران و خوزستان در وضعیت قرمز

شبکه سراسری برق در وضعیت هشدار قرار گرفت

۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۰۷
کد خبر: 210850
شبکه سراسری برق در وضعیت هشدار قرار گرفت

با افزایش قابل توجه مصرف برق طی روزهای اخیر، باز هم شبکه سراسری برق کشور در وضعیت هشدار قرار گرفت و استانهایی مثل مازندران و خوزستان در وضعیت قرمز تأمین برق قرار دارند.

پس از افت قابل توجه مصرف برق در ساعات پیک از روز نهم تا سیزدهم مردادماه، دوباره روند مصرف برق صعودی شد به طوری که روز گذشته مصرف برق در ساعات پیک به 54 هزار و 485 مگاوات رسید. این رقم نسبت به سه روز قبل (سیزدهم مردادماه) افزایشی حدوداً 7 هزار مگاواتی داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، افزایش مصرف برق در روزهای اخیر و عبور پیک مصرف از 54 هزار مگاوات بار دیگر شبکه سراسری انتقال و توزیع برق کشور را در وضعیت هشدار قرار داد. از سوی دیگر این وضعیت در برخی از استانها به خصوص مازندران و خوزستان، به دلیل افزایش قابل توجه دمای هوا و به تبع آن رشد قابل توجه مصرف برق، شدت بار توزیع برق مصرفی در ساعات پیک روی شبکه سراسری توزیع این استانها اثرگذاشته و در صورت ادامه روند رو به رشد مصرف، امکان بروز خاموشی ها در این استانها بیش زا دیگر نقاط کشور است.

بر اساس اعلام شرکت توانیر، روند روبه رشد دمای هوا در چند روز آینده نیز ادامه خواهد یافت و به این ترتیب احتمال افزایش مصرف برق همچنان وجود دارد. این درحالی است که مشترکان در سراسر کشور می توانند به راحتی مصرف برق خود را کاهش دهند و از مبلغ قبض برق خود بکاهند.

به گفته «آرش کردی» مدیرعامل شرکت توانیر، مشترکان در ساعت های پیک برق (فاصله ساعت های 12 تا 16 و 19 تا 23)، با رعایت نکات ساده ای چون استفاده از دورکند کولرهای آبی و یا تنظیم درجه کولرهای گازی بین 23 تا 25 درجه و عدم مصرف همزمان وسایل پرمصرف برقی در ساعت های پیک برق، می توانند ضمن کمک به کاهش هزینه های خود، مجموعه صنعت برق را نیز در خدمت رسانی بهتر یاری دهند.