۰ نفر

نفت بالای ۵۰دلار مانع ورشکستگی تولیدکنندگان

رشد ۷درصدی تولید نفت اوپک/ صادرات نفت ایران در ژوئیه ۴۵هزار بشکه افزایش یافت

۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۴۰
کد خبر: 209439
رشد ۷درصدی تولید نفت اوپک/ صادرات نفت ایران در ژوئیه ۴۵هزار بشکه افزایش یافت

ایران در ماه ژوئیه توانست بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام را راهی بازارهای آسیا و اروپا کند.

افزایش تولید نفت لیبی سبب شد مجموع تولید نفت اوپک در ماه ژوئیه امسال به بالاترین حد خود در سال جاری میلادی برسد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، نظرسنجی این خبرگزاری نشان داد تولید روزانه نفت اوپک در ماه ژوئیه ۹۰ هزار بشکه افزایش یافته و بالاترین حد خود در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است. افزایش تولید نفت لیبی که از توافق اوپک برای کاهش عرضه معاف بوده است، مهمترین عامل در افزایش تولید این سازمان به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، کاهش تولید نفت عربستان و افت صادرات آنگولا سبب شدند میزان پایبندی اوپک به توافق جهانی کاهش تولید، به ۸۴ درصد افزایش یابد که بالاتر از پایبندی ۷۷ درصدی به توافق یاد شده در ماه ژوئن امسال است.

میانگین تولید نفت لیبی در ماه ژوئیه امسال به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسید. عراق، امارات، گابن و اکوادور نیز تولید نفت خود را در این ماه اندکی افزایش دادند.

صادرات نفت ایران در ژوئیه افزایش یافت

همچنین مقدار صادرات نفت ایران در ماه ژوئیه (تیر- مردادماه) نسبت به ماه قبل (ژوئن) ۴۵ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

 ایران در ماه ژوئیه توانست بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام را راهی بازارهای آسیا و اروپا کند.

میزان صادرات نفت ایران به بازار آسیا در این ماه با افزایش بیش از ۱۰۰ هزار بشکه ای به یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسید.

چین، کره جنوبی، هند، ژاپن از جمله مشتریان نفت خام ایران در قاره آسیا به شمار می‌روند.

نفت بالای ۵۰ دلار از ورشکستگی تولیدکنندگان پیشگیری می‌کند

با وجود رشد تولید اوپک نفت در مرز ۵۰ دلار در نوسان است. یک مؤسسه اعتبار سنجی اعلام کرد که قیمت نفت ۵۰ تا ۵۵ دلار کمک می کند که تولیدکنندگان نفت از ورشکستگی پیشگیری کنند.

مؤسسه اعتبار سنجی فیچ پیش بینی کرد که قیمت شاخص نفت خام آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۵۰ تا ۵۵ دلار برای هر بشکه خواهد بود و این مسئله سبب می شود فشار مالی که بسیاری از تولیدکنندگان نفت را در سال های اخیر به ورشکستگی کشانده بود، کاهش یابد.

در معاملات روز جمعه (هفتم مرداد ماه) قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا ۴۹ دلار و ۶۱ سنت بود، در حالی که در آغاز سال ۲۰۱۶ میلادی قیمت این شاخص به ۳۰ دلار رسیده بود.

طبق اعلام مؤسسه هینز اند بون، افت قیمت نفت از ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۱۴ میلادی به حدود ۳۰ دلار در سال گذشته، سبب کاهش سرمایه گذاری در اکتشاف و تولید انرژی و ورشکستگی بیش از ۱۰۰ شرکت تولیدکننده نفت شده بود.