۰ نفر

بهره برداری از ۴طرح آب و برق در سمنان

۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۳
کد خبر: 209306
بهره برداری از ۴طرح آب و برق در سمنان

چهار طرح بخش آب و برق سمنان شامل سه طرح در شهرستان گرمسار و یک طرح در شهرستان سرخه، به ارزش 62 میلیارد تومان در سفر روز سه شنبه وزیر نیرو به این استان بهره برداری شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، امروز با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو، محمدرضا خباز استاندار سمنان، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و میامی در مجلس، پست 63.20 کیلوولت گرمسار، گام اول و دوم مولد مقیاس کوچک هریک به قدرت یک مگاوات در شهرک صنعتی گرمسار، طرح خط انتقال آب تصفیه‌خانه گرمسار تا ایوانکی، خط انتقال خروجی تصفیه خانه آب گرمسار به این شهر و بهره برداری مجتمع آبرسانی به 6 روستای سرخه در سفر یک روزه وزیر نیرو به سمنان به بهره برداری رسید.

** بهره برداری از پست 63.20 کیلو ولت شهرک صنعتی گرمسار

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان سمنان گفت: پست 63.20 کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار با حضور وزیر نیرو و با هزینه 13 میلیارد تومان بهره برداری شد.

علی اکبر صباغ افزود: تامین برق مطمئن مشترکان صنعت شهرک صنعتی گرمسار و شهرک فجر، ایجاد ظرفیت جدید برق رسانی به متقاضیان جدید در این شهرک های صنعتی، بهبود شاخص های کیفی برق و پروفیل ولتاژ شبکه، کاهش تلفات شبکه و افزایش قابلیت مانور در شبکه از اهداف بهره برداری از پست 63.20 کیلو ولت شهرک صنعتی گرمسار است.

وی خاطرنشان کرد: شیب بندی به شکل یو جدا شده با کلید سکسیونرو، بهره گیری از 2 دستگاه قابل توسعه چهار فیدر ورودی 63 کیلو ولت، 12 فیدر خروجی و 2 دستگاه فیدر خازن از جمله مشخصات این طرح است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دوره زمانی ساخت 24 ماه به بهره برداری رسیده است.

** بهره برداری از تصفیه خانه گرمسار به ایوانکی

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: عملیات اجرایی تصفیه خانه گرمساربه ایوانکی با هدف تامین آب آشامیدنی سه میلیون مترمکعبی برای این شهر با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو آغاز شد.

ایرج حیدریان افزود: این طرح با هزینه اعتبار 40 میلیارد تومان در 24 ماه به بهره برداری رسید، در این طرح 32 کیلومتر لوله به عرض 10 متر مورد استفاده قرار گرفت و همچنین ایستگاه پمپاژ 305 متر با ظرفیت 110 لیتر در ثانیه با توان 315 کیلووات برای هرپمپ نصب شد.

وی خاطرنشان کرد: احداث یک واحد مخزن یک هزار مترمکعبی در محوطه ایستگاه پمپاژ و احداث ذخیره 2 هزار متر مکعبی در شهر ایوانکی از دیگر مشخصات فنی این طرح است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: در این طرح خاک‌برداری به میزان 689 متر مکعب ، 120 هزارمکعب خاک‌ریزی و قالب بندی 17 کیلومتر انجام شده است.

** بهره برداری خط انتقال آب خروجی تصفیه خانه به گرمسار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: عملیات اجرایی طرح احداث خط انتقال آب خروجی از تصفیه خانه به شهر گرمسار با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

محمد طاهری افزود: هدف از اجرای این طرح تامین و انتقال آب آشامیدنی مورد نیز شهر گرمسار است.

وی با بیان این که پیش بینی کل ظرفیت انتقال از تصفیه خانه 520 لیتر در ثانیه از طریق لوله 600 جدید و 500 چدن داکتیل قدیمی است، گفت: برای بهره برداری از این طرح بیش از 6 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان خاطرنشان کرد: این طرح با پیمانکاری بخش خصوصی و نظارت شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان در مدت یکسال از به بهره برداری رسید و در این طرح چهار هزار و 200 متر لوله‌گذاری از جنس چدن و فولادی انجام شده است.

** بهره برداری مجتمع آبرسانی به 6 روستای سرخه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: با حضور حمید چیت چیان وزیر نیرو مجتمع آبرسانی به 6 روستای شهرستان سرخه در روستای افتر این شهرستان به بهره برداری رسید.

منصور کشاورزیان افزود: برای بهره برداری از این طرح بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است و با بهره برداری از این طرح چالش کمبود آب در روستاهای لاسجرد، اروانه، صوفی آباد، اسدآباد، بیابانک و افتر شهرستان سرخه برطرف می شود.

بازدید از کارخانه آریا ترانسفو در مهدی شهر و نشست با استاندار سمنان، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران صنعت آب وبرق استان از دیگر برنامه های سفر حمید چیت چیان وزیر نیرو به سمنان است.

284 روستاهای استان سمنان با استفاده از 33 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 15 رشته قنات تامین آب می شود، 71 درصد مشترکین برق استان با بیش از 308 هزار مشترک در بخش خانگی قرار دارند و 29 درصد انرژی برق در استان در بخش صنعت، اداری و تجاری مصرف می‌شود، سال گذشته هشت هزار و 500 مشترک برق در بخش خانگی به مشترکان برق استان اضافه شد.