۰ نفر

پایین بودن تولید منابع نفت و گاز نسبت به ذخایر هیدروکربوری کشور

فرصت ۲۰ ساله برای استفاده از نفت/ سیاسی کردن قراردادهای نفتی به زیان کشور است

۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۲۲:۴۹
کد خبر: 202955
فرصت ۲۰ ساله برای استفاده از نفت/ سیاسی کردن قراردادهای نفتی به زیان کشور است

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی گفت: با توجه به تغییر اقلیم، مسائل زیست محیطی و کاهش انتشار کربن، منابع هیدروکربنی در ۲۰ یا ۲۵ سال آینده ارزش کنونی را نخواهد داشت.

«امیرحسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت امروز  درباره اجرای قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت:  بحث‌های سیاسی درباره این‌که آیا این منابع را توسعه دهیم یا نه، به نوعی مشغول کردن و فریب دادن خود محسوب می شود. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، وی افزود: البته اکنون، تصمیم‌های لازم برای پیگیری این قراردادها، گرفته شده است تا قراردادها امضا و اجرا شود و کارهای اجرایی این قراردادها به زودی و به تدریج آغاز می شود.

معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی با بیان این که میزان تولید منابع نفت و گاز نسبت به ذخایر هیدروکربوری کشور، پایین است، تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد آن‌گونه که باید، نتوانسته ایم منابع نفت و گاز خود را توسعه دهیم.

وی با یادآوری این که اوج مصرف انرژی فسیلی در جهان حداکثر تا 20 سال آینده است و از آن زمان به بعد، میزان مصرف انرژی فسیلی، کاهش می یابد، تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم، مسائل زیست محیطی و کاهش انتشار کربن، منابع هیدروکربنی در 20 یا 25 سال آینده ارزش کنونی را نخواهد داشت.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت گفت: ما 20 تا 25 سال فرصت داریم از این ذخایر استفاده کنیم و پس از آن، ذخایر هیدروکربوری جایگاه و ارزش خود را در سبد انرژی جهانی به تدریج از دست می‌دهد.