۰ نفر

تمایل بیمه "هرمس" آلمان به تضمین پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران

۶ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۰۶
کد خبر: 202201
تمایل بیمه "هرمس" آلمان به تضمین پروژه‌های سرمایه‌گذاری ایران

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز سه‌شنبه با وزیر اقتصاد آلمان دیدار کرد.

دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که در آلمان حضور دارد، صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی با خانم بریگیت زیپرایس (Brigitte Zypries)  دیدار کرد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در این دیدار وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به مناسبات دیرینه ایران و آلمان و حجم روابط ۳ میلیارد دلاری بین دو کشور گفت: روابط دو کشور در سطح کاملا خوبی قرار دارد و آلمانی‌های زیادی سالانه از ایران بازدید می‌کنند و هنگامی که تبادلات مردمی زیاد و روابط ملت‌ها به خوبی برقرار باشد طبیعی است روابط اقتصادی هم بهتر خواهد بود.

وی هم‌چنین خواستار توسعه هرچه بیش‌تر روابط اقتصادی بین دو کشور شد و افزود: بیمه صادرات آلمان موسوم به "هرمس" علاقمند به تضمین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه در بخش‌هایی هم‌چون انرژی و برق است.

وزیر اقتصاد آلمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بانک‌ها در تامین پروژه‌های اقتصادی نیز گفت: آلمان در صدد تقویت روابط بانکی با ایران است.

وی همچنین اظهار داشت: آلمان علاقمند به افزایش روابط خود با ایران در تمامی سطوح سیاسی و اقتصادی  است.

در ادامه وزیر امور خارجه نیز اظهار کرد: دو کشور از روابط دیرینه‌ای برخوردار بوده و بین مردم دو کشور نیز روابط خوب و تاریخی برقرار است.

ظریف افزود: میان تجار ایرانی و جامعه بازرگانی آلمان اعتماد متقابل وجود دارد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان در کشورمان اظهار کرد: اکنون وقت آن است که ایران و آلمان همکاری‌های اقتصادی خود را ارتقاء دهند و طبیعی است همکاری‌های بانکی یکی از راه‌ها و زمینه‌ساز گسترش روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور است. ایران می‌تواند یک شریک قابل اعتماد برای تولید مشترک کالا و صادرات آن به کشورهای منطقه به ویژه به آسیای میانه باشد.