۰ نفر

در پی گرمای بی سابقه؛

بررسی کاهش تعرفه‌برق سیستان‌و‌بلوچستان در هیات‌‌دولت

۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۵۵
کد خبر: 197472
بررسی کاهش تعرفه‌برق سیستان‌و‌بلوچستان در هیات‌‌دولت

وزیر نیرو در شورای اداری نیکشهر گفت: موضوع درخواست مردم و مسئولان در زمینه کاهش تعرفه برق نیکشهر و سایر شهرستانهای جنوب سیستان و بلوچستان را برای بررسی به هیات دولت ارائه می کنم تا اقدامات لازم برای حل مشکلات مشترکان حوزه برق در دستور کار قرار گیرد.

حمید چیت چیان روز یکشنبه در سفر به شهرستان نیکشهر در نشست شورای اداری و معتمدان این شهرستان اظهار داشت: برای کاهش هزینه های برق نیکشهر و سایر شهرستان های جنوب سیستان و بلوچستان باید اقدامات لازم انجام شود و این امر نیازمند مصوبه هیات دولت است.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: «بنده سلام ریاست جمهوری را به مردم سیستان و بلوچستان ابلاغ می کنم و اعلام می دارم دولت در کنار مردم این استان است و مشکلات آب و برق را سریعا رسیدگی می کند.»

وی ادامه داد: برای بررسی آمارهای مصرف و هزینه برق دستورات لازم صادر شده است و ان شاالله تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

وزیر نیرو همچنین از مشترکان برق و آب درخواست کرد با صرفه جویی در مصرف و استفاده از لوازم برقی کم مصرف دستگاههای دست اندرکار را یاری کنند تا بهتر بتوانند مشکلات را مرتفع سازند.

چیت چیان تصریح کرد: یقین می دانم این رای شما به رئیس جمهوری در 29 اردیبهشت اثرات خوبی در نگاه دولت و دولتمردان خواهد داشت و در آینده اقدامات برای حل مشکلات را شاهد خواهید بود.

وی افزود: با توجه به گستردگی و پراکندگی و مشکلات فراوان سیستان وبلوچستان اقدامات انجام شده تاکنون کفایت نمی کند و این استان همچنان دچار مشکلات فراوان در حوزه برق وآب است.

وی بیان کرد: مشکلات گرمای طاقت فرسا در چند روز اخیر را کاملا مطلع و دستورات رسیدگی را صادر کرده بودم با این وجود لازم دیدم برای بررسی بیشتر شخصا در جمع مردم و مسئولان سیستان وبلوچستان حضور پیدا کنم.

وی گفت: خدمات خوبی در حوزه برق و آب این استان انجام شده است و بیش از 500 روستای جدید برقرسانی و 100 هزار مشترک روستایی در استان در دولت تدبیر وامید اضافه شده است.

وی بیان کرد: ساخت نیروگاه 700 مگاواتی آغاز شده است و علاوه بر نیروگاه های موجود استان، یک نیروگاه 800 مگاواتی با سرمایه گذاری خارجی نیز احداث خواهد شد.

وزیر نیرو افزود: همکاران بنده با تمام وجود و ظرفیت در خدمت مردم بوده اند و از هیچ کوششی برای کاهش مشکلات مردم دریغ نخواهند کرد.

وزیر نیرو به دستور مستقیم رئیس جمهوری به همراه استاندار سیستان و بلوچستان، شماری از مدیران کل استانی حوزه برق و آب صبح امروز یکشنبه وارد چابهار شد.

وزیر نیرو در بدو ورود در فرودگاه کنارک مورد استقبال فرمانداران چابهار و کنارک، شماری از مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم کنارک و چابهار قرار گرفت.

حمید چیت چیان امروز از شهرستان های چابهار، کنارک و سرباز بازدید و مسائل و مشکلات حوزه برق و آب را مورد بررسی قرار می دهد.

شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش بنت، لاشار، آهوران و مرکزی براساس سرشماری نفوس و مسکن آبان سال 1395 تعداد 141 هزار و 894 نفر جمعیت با 37 هزار و 207 خانوار در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.