۰ نفر

زنگنه: روحانی کشور را از چاه تحریم بیرون آورد

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۳:۰۷
کد خبر: 194109
زنگنه: روحانی کشور را از چاه تحریم بیرون آورد

وزیر نفت گفت: در دولت یازدهم با راه اندازی 11 فاز پارس جنوبی که هر کدام بیش از 5 میلیارد دلار هزینه داشت، برداشت ما از میدان مشترک با قطر که کمتر از نصف بود، برابر شد که اقدام بزرگی است.

بیژن نامدار زنگنه شامگاه چهارشنبه در جمع هواداران دکتر حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم در حسینیه قاسم بن الحسن(ع) شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: برجام یکی از کارهای بزرگ دولت تدبیر و امید بود که صادرات نفت ایران را دو و نیم برابر کرده و از 1 و 2 دهم میلیون بشکه در روز به 2 و 8 دهم میلیون بشکه رساند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تصریح کرد: دکتر روحانی اگر هیچ کاری هم نکرده باشد همین که کشور را از چاه تحریم و هم چنین از ذیل منشور هفت سازمان ملل بیرون آورد، کار بزرگی کرده است.

نامدار زنگنه ادامه داد: دکتر روحانی با تدبیر و بدون هزینه و با عزت با 6 قدرت جهانی مذاکره کرد و کاری کرد که دنیا، ایران را به عنوان یک قدرت بزرگ و مطرح شناخت.

وی بیان کرد: روحانی غیر از برجام، اقدام های بزرگ دیگری نیز انجام داد از جمله کاهش تورم از 40 درصد به کمتر از 10 درصد، گازرسانی و آسفالت شهرها و روستاها، طرح تحول سلامت و ده ها اقدام دیگر که قابل ستایش است.

وی با انتقاد از کسانی که تحریم را یک نعمت معرفی می کردند، گفت: تحریم به عنوان یک خطر بزرگ، پول های زیادی را هدر داد و تنها برای امثال بابک زنجانی ها برکت بود که 13 هزار میلیارد تومان پول ما خورده و برده شد که از دوران صدر اسلام تا کنون بی سابقه بوده است.

وزیر نفت بیان کرد: بعضی ها وعده های گلدکوئیستی می دهند و می خواهند با وعده های فریبنده رای مردم را ببرند ولی بدانند که بزرگترین سرمایه ما رای ما است.

وی با انتقاد از کسانی که امضای سند 2030 و رواج مسائل غیر اخلاقی را به دولت نسبت می دهند، افزود: چرا اینقدر دروغ بزرگ می گویید؟! هیچ سندی امضا نشده است.

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش بارها توضیح داده است که این سند الزام آور نیست و ما فقط خود را به اجرای بخش هایی متعهد کردیم که تعارضی با امنیت ملی، باورهای دینی و فرهنگی ما ندارد.

وزیر نفت بیان کرد: اگر رای می خواهید با این بحث های دروغ، جمهوری اسلامی را بی آبرو نکنید، بدانید این 4 روز می گذرد و رای حرام برکت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از مردم عزیز دعوت می کنم با مشارکت فعال در انتخابات موجب عزت رهبر معظم انقلاب، ملت و کشور شوند.