۰ نفر

کانادا: نفتا را بدون آمریکا پیش می‌بریم

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۹
کد خبر: 192750
کانادا: نفتا را بدون آمریکا پیش می‌بریم

وزیر تجارت بین الملل کانادا گفت: کشورش قصد دارد که مذاکرات از سرگیری پیمان تجارت فرا اقیانوسی را بدون حضور ایالات متحده پیش گیرد.

به گزارش پایگاه خبری «سی ان بی سی»، «فرانکوئیس فیلیپ» افزود: کشورش قصد دارد مذاکرات چندجانبه ای را برای از سرگیری پیمان تجارت آزاد فرا اقیانوسی(نفتا) بدون حضور آمریکا در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی خاطر نشان کرد که کانادا حامی قدرتمند پیشرفت تجارت آزاد است و منطقه آسیا-اقیانوسیه هم بعنوان مکانی مهم و همچنین بازار اصلی برای دولت این کشور محسوب می شود.  

«فیلیپ» گفت: مشتاق مذاکرات شفاف در مورد گام های بعدی احتمالی در راستای روند پیمان تجارت آزاد فرا اقیانوسی هستیم.  

بر پایه این گزارش، به دنبال خارج شدن آمریکا از پیمان تجارت آزاد فرا اقیانوسی توسط «دونالد ترامپ»، یازده کشور مهم طرف این پیمان از جمله ژاپن و کانادا مذاکراتی را بدون حضور آمریکا برای پیشبرد بزرگ ترین تجارت آزاد جهان یعنی پیمان نفتا به راه انداخته اند.

البته پیش از این «دونالد ترامپ»، تعرفه سنگینی را بر روی الوارهای کانادایی وضع کرده بود که با مخالفت شدید مقامات کانادایی روبرو شد و این بار کانادا در برابر سیاست های حمایتی ترامپ با در پیش گرفتن پیمان فرا اقیانوسی به نوعی به مقابله با ترامپ پرداخته است.