۰ نفر

افزایش ٢ برابری برداشت نفت از میدان مشترک آزادگان

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 192581
افزایش ٢ برابری برداشت نفت از میدان مشترک آزادگان

سرپرست طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی از دستیابی به ظرفیت تولید ۱۶۰ هزار بشکه نفت در روز تا پایان امسال خبر داد و گفت: به این ترتیب برداشت روزانه از این میدان نسبت به ظرفیت ٨٠ هزار بشکه‌ای کنونی ٢ برابر می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، تورج دهقانی در حاشیه نمایشگاه بین المللی صنعت نفت، این طرح توسعه ای را مصداق کامل اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت عنوان کرد و گفت: بر اساس سناریوی تدوین شده در فاز نخست، این رقم طی ماه آینده حدود ۲۵ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: طرح جامع توسعه فاز نخست این میدان با حضور پیمانکاران ایرانی از سه سال گذشته آغاز شده است و در صورت اجرای برنامه توسعه ای، برداشت نفت از این میدان تا ۲ ماه آینده ۲۵ هزار بشکه افزایش خواهد داشت.

دهقانی ادامه داد: همچنین بناست این میزان تولید تا پایان سال ۵۰ هزار بشکه دیگر افزایش یابد که بدین ترتیب امکان استحصال ۱۶۰ هزار بشکه نفت از این میدان مهیا خواهد شد.

دهقانی از طرح توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی به عنوان یکی از مصادیق خوب اقتصاد مقاومتی در صنعت نفت یاد کرد و افزود: توسعه این میدان با حضور شرکت‌های داخلی صورت گرفته و افزایش برداشت ۴۰ هزار بشکه ای از این میدان که اخیرا صورت گرفته است، نمودی از موفقیت کامل این طرح به دست پیمانکاران و سازندگان داخلی است.

عضو هیئت مدیره شرکت متن همچنین با تاکید بر تدوین برنامه راهبردی توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی در ۲ فاز یادآور شد: در فاز نخست توسعه این میدان برای دستیابی به رقم تولید روزانه ۳۲۰ هزار بشکه نفت برنامه ریزی شده است؛ در فاز دوم نیز میزان تولید بر مبنای نتایج استخراج شده از فاز نخست خواهد بود.

میدان آزادگان جنوبی به عنوان یکی از بزرگترین میدان‎های نفت و گاز کشور، در ۱۲۰ کیلومتری اهواز و در حاشیه مرز ایران و عراق واقع شده است.