۰ نفر

نوسان‌های نرخ ارز در دوران تحریم بلای جان سازندگان داخلی بود

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۱۱
کد خبر: 192528
نوسان‌های نرخ ارز در دوران تحریم بلای جان سازندگان داخلی بود

معاون فنی و نظارت پروژه‌های یک شرکت تولید کننده ابزار دقیق در صنعت نفت اظهار کرد: جدایی از مشکل تحریم‌ها در سال‌های پیش ار برجام یکی از مشکلات بزرگ شرکت‌های داخلی بحث نوسان‌های نرخ ارز بود، به طوری که در برخی موارد که یک پروژه به صورت ریالی امضا شده بود، ضررهای زیادی به دلیل افزایش نرخ ارز متوجه شرکت سازنده می‌شد.

سیاوش محمد شاهی گفت: در سال های اخیر به واسطه سیاست گذاری‌های صورت گرفته در زمینه اقتصاد مقاومتی و نیز محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها این شرکت اقدام به طراحی و مهندسی معکوس تجهیزات خارجی کرد که در این زمینه به موفقیت های زیادی دست یافت اما به هر ترتیب ارتباط با دنیای بیرون همواره سبب پیشرفت می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شانا، وی افزود: هم اکنون سخت افزار و نرم افزار های این شرکت در پروژه‌های عظیمی همچون اتاق کنترل فازهای ٢٠ و ٢١ میدان گازی پارس جنوبی استفاده شده است، امروز پروژه‌های دیگر همچون مراکز دیسپچینگ سکوهای نفتی و خطوط سراسری گاز ایران از سوی این شرکت این شرکت انجام می‌شود.

معاون فنی و نظارت پروژه‌های این شرکت تولیدکننده با اشاره به مشکلات در زمینه بیمه کشتی‌های ایرانی و حمل و نقل کالا و تجهیزات در دوران تحریم گفت: در این دوران صنعت نفت ایران در نوک پیکان تحریم‌های کشورهای غربی بود و در این شرایط برای فعالیت هزینه‌های اضافی زیادی را متحمل شدیم.

محمد شاهی تصریح کرد: جدایی از بحث تحریم ها در سال‌های پیش ار برجام یکی از مشکلات بزرگ شرکتهای داخلی بحث نوسانات نرخ ارز بود، به طوری که در برخی موارد که یک پروژه به صورت ریالی امضا شده بود، ضررهای زیادی به دلیل افزایش نرخ ارز متوجه شرکت سازنده می‌شد.

وی، وجود سهامداران آمریکایی در هیئت مدیره‌های بانک‌های اروپایی را یکی از دلایل اصلی مشکلات بانکی و جا به جایی پول از ایران به کشورهای دیگر دانست و گفت: امیدواریم دولت برای این موضوع تدبیری بیندیشد، از سوی دیگر سیستم‌های بانکی و ارتباطی کنونی در بانک‌های داخلی احتیاج به روز رسانی دارد.

وی گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری‎های خارجی جدید در صنعت نفت در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی شاهد رونق دوباره در بازار داخلی باشیم، در سال‌های گذشته این سازندگان به دلیل محدودیت‌های بین المللی توانسته اند دستاوردهای زیادی برسند، از این رو امیدواریم شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت اعتماد بیشتری به این سازندگان کنند.

معاون فنی و نظارت پروژه های این شرکت تولید کننده ابزار دقیق در صنعت نفت بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت را فرصتی طلایی برای معرفی توانمندی های شرکت‌های داخلی برشمرد و گفت: در روزهای گذشته چند مذاکره موفق داشته ایم.