۰ نفر

لطمه به صنعت نفت با کم توجهی دولت گذشته

زنگنه:تأسیسات نفت جنوب مستهلک شده است

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۸
کد خبر: 191594
زنگنه:تأسیسات نفت جنوب مستهلک شده است

وزیر نفت گفت: تأسیسات نفت جنوب کشور فرسوده و مستهلک شده و نیازمند بازسازی و مرمت است.

 بیژن نامدار زنگنه روز پنجشنبه در نشست با مدیران نفت گچساران، یکی از دغدغه‌های مهم وزارت نفت را قرارداد «مدت موقت» کارکنان این صنعت ذکرکرد و اظهار داشت: برخورد با این افراد هیچ‌گاه از روی ریاکاری نبوده و با توجه به پایین بودن حقوق آنها، یافتن راه حل برای رفع مشکل دشوار است.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی ادامه داد: عده‌ای از کارشناسان وزارت نفت در حال تلاش برای رفع مشکل این افراد هستند.

وزیر نفت ابراز کرد: به دلیل کم توجهی و بی مهری دولت گذشته صنعت نفت دچار لطمه‌های چشمگیری شده بود و دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته به دنبال فعال کردن مجدد این صنعت بوده است.

وی خواستار مشخص کردن روابط مالی شرکت ملی نفت ایران از سوی دولت شد و گفت: با 14،5درصد از پول فروش نفت، نمی‌شود صنعت نفت را اداره کرد.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب نیز گفت: یکهزار و 360 میلیارد ریال اعتبار طرح‌های عام المنفعه گچساران است.

محسن امیریان اظهار داشت: سهم وزارت نفت از بزرگترین طرح عام المنفعه در این شهرستان، یکهزارو 200 میلیارد ریال است که مربوط به راه‌های ارتباطی منتهی به تأسیسات نفت و گاز است.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی کشور نیز گفت: اعتبارات پتروشیمی گچساران به مبلغ 346 میلیون یورو و 6 هزار میلیارد ریال تأمین شده است.

مرضیه شاهدایی اظهار داشت: 220 میلیون یورو از این مبلغ از صندوق توسعه ملی است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گچساران نیز گفت: تولید نفت در میدان گچساران هم اینک 620 هزار بشکه در روز است.

هوشنگ صیدالی اظهار داشت: این شرکت هم اینک مسئولیت تولید و صیانت از 15میدان نفتی فعال را با استفاده از 775 حلقه چاه بر عهده دارد.

میدان نفتی گچساران در کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که تولید از مخزن آن همواره ادامه داشته و میزان تولید نیز همیشه سیر صعودی داشته است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که با تولید متوسط 640 هزار بشکه نفت در روز، سهم عمده‌ای در تأمین درآمدهای اقتصادی ایران دارد.

حوزه نفتی گچساران به عنوان یکی از بزرگترین میادین نفتی ایران شناخته می‌شود.

عملیات اجرایی طرح پتروشیمی گچساران در سال 85 آغاز شده و هم اینک 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این طرح در زمینی به مساحت 157 هکتار در حال ساخت است.

پتروشیمی گچساران در صورت راه اندازی مواد اولیه پتروشیمی های بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون را تأمین خواهد کرد.

شهر یکصدهزار نفری دوگنبدان در 157 کیلومتری جنوب غربی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.