۰ نفر

بازتاب گسترده اظهارات زنگنه در نشریات و رسانه‌های کویتی

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶
کد خبر: 190976
بازتاب گسترده اظهارات زنگنه در نشریات و رسانه‌های کویتی

نشریات و رسانه های خبری کویت در شماره امروز خود با انعکاس گسترده اظهارات بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان، آمادگی تهران برای تعامل با دیگر کشورها جهت اجرای توافق نفتی وین را امری مثبت دانستند.

خبرگزاری رسمی کویت 'کونا' با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: وزیر نفت ایران از همکاری کشورش با دیگر صادرکنندگان نفتی برای تمدید توافق نفتی وین سخن گفته است و تهران برای تعامل مثبت در این زمینه تاکید دارد .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این رسانه کویتی نوشت: همزمان با سفر هیات هایی از اتحادیه اروپا به تهران برای گفت وگو در زمینه روابط دوجانبه و تعامل نفتی و تجاری، وزارت نفت ایران از همکاری مثبت با اعضای اوپک سخن گفته و تهران پیام هایی را از تمامی صادرکنندگان نفت برای تمدید توافق وین دریافت کرده و همزمان به جذب سرمایه های خارجی ادامه می دهد.

نشریه پرشمارگان الجریده کویت نیز با انتشار گزارشی در این زمینه نوشت: وزارت نفت ایران برای توسعه صنایع نفتی با شرکت های فعال در این زمینه وارد مذاکره شده و طرف های اروپایی از جمله 'توتال' فرانسه، 'مرسک' دانمارک و کمپانی 'لوک اویل' روسیه اقدامات گسترده ای را در این زمینه آغاز کرده اند .

الجریده نوشت: وزیر نفت ایران از مذاکرات صریح کشورش با شرکت های اروپایی سخن گفته و امیدوار است تا اتحادیه اروپا حمایت های مستقیمی را از شرکت های سرمایه گذار این قاره جهت فعالیت در ایران به عمل آورد.

این روزنامه تاکید کرد: ایران بر تعامل مستقیم با کمپانی های بزرگ اروپایی جهت فعالیت در صنعت نفت و گاز این کشور تاکید دارد و اروپایی ها در صورت عدم سنگ اندازی آمریکا می توانند در صنایع نفتی ایران فعالیت نمایند.