۰ نفر

افزایش قیمت نفت

۲۳ فروردین ۱۳۹۶، ۱۰:۵۵
کد خبر: 187319
افزایش قیمت نفت

در حالی که گزارش ها نشان می دهد عربستان در حال لابی با اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت برای تمدید توافق کاهش تولید است، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و طولانی ترین دوره رشد متوالی قیمت نفت از اوت ۲۰۱۶ به این سو ثبت شد.

به گزارش رویترز، در حالی که گزارش ها نشان می دهد عربستان در حال لابی با اعضای اوپک و دیگر کشورهای تولید کننده نفت برای تمدید توافق کاهش تولید است، قیمت نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و طولانی ترین دوره رشد متوالی قیمت نفت از اوت 2016 به این سو به ثبت رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 13 سنت، معادل 0.23 درصد افزایش به 56 دلار و 36 سنت رسید که بالاترین رقم از اوایل ماه مارس تاکنون بوده است.

اگر قیمت نفت در پایان معاملات امروز افزایش ثبت کند، این هفتمین جلسه متوالی افزایش قیمت نفت خواهد بود. آخرین بار در اوت 2016 قیمت نفت 6 جلسه متوالی افزایش یافته بود، هرچند که در آن شش روز قیمت نفت 17.5 درصد رشد داشت و در چندجلسه اخیر رشد قیمت تنها 6 درصد بوده است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با یک سنت، معادل 0.21 درصد افزایش به 53 دلار و 51 سنت رسید.

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد، عربستان، مهمترین عضو اوپک به دیگر تولید کنندگان نفت گفته که می خواهد توافق کاهش تولید تمدید شود.

اوپک و دیگر تولید کنندگان از جمله روسیه وعده داده اند که در تلاش برای مهار مازاد عرضه نفت و تقویت قیمت ها، میزان تولید روزانه نفت خود در نیمه نخست امسال را حدود 1.8 میلیون بشکه کاهش دهند.

هرچند میزان تبعیت برخی تولید کنندگان از این توافق ضعیف بوده، اما عربستان تولید خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده و تولید نفت خام عربستان از اواخر سال 2016 به این طرف 4.5 درصد کاهش یافته است، هرچند که تولید این نوع نفت در ماه مارس با اندکی افزایش به 9.98 میلیون تن رسیده است.

به رغم این کاهش ها، همچنان این نگرانی وجود دارد که بازار باز هم با مازاد عرضه مواجه است.