۰ نفر

قائم‌مقام وزیر نیرو عنوان کرد:

تسهیل ضمانت‌نامه‌های مالی شرکت‌های ایرانی

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۵۰
کد خبر: 187064
تسهیل ضمانت‌نامه‌های مالی شرکت‌های ایرانی

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین الملل گفت: وزارت نیرو تهیه ضمانت‌نامه‌های مالی شرکت‌های داخلی برای فعالیت در خارج از کشور را تسهیل می‌کند.

علیرضا دائمی در دیدار با فعالان بخش خصوصی آب با اشاره به اینکه بخش خصوصی بایستی از چارچوب دولت خارج شود و در این مسیر وزارت نیرو نیز به این شرکت‌ها کمک خواهد کرد، افزود: چنانچه این بخش در زمینه تهیه ضمانت نامه‌های مالی در خارج از کشور با مشکلی مواجه شود، وزارت نیرو ضمن حمایت از این بخش، تا زمان رفع این مشکل از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی پشتیبانی از صنعت، ‌ توسعه بازارهای منطقه‌ای، تسهیل گری در امور بین‌المللی و رفع موانع سرمایه‌گذاری خارجی را چهار مؤلفه‌ای دانست که بایستی به آن توجه شود و در ادامه افزود: نظارت، تسهیل گری، تنظیم مقررات و توانمند سازی این مجموعه‌ها نیز از وظایف دولت است.

علیرضا دائمی با بیان اینکه قرار نیست دولت نقش تولید کننده را در کشور ایفا کند، افزود: بایستی جمعیت صنایع کشور از ۱۰۰ هزار به یک میلیون نفر افزایش یابد و بخش خصوصی نیز در پروژه‌های داخلی و خارجی در بخش آب و فاضلاب پیشرو باشد.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو تلاش می‌کند تا شرکت‌های داخلی را در صنایع بین المللی معرفی کند، گفت: شرکت‌های فعال در بخش آب و فاضلاب را برای مشارکت در طرح‌های داخلی و خارجی به سرمایه گذاران خارجی معرفی خواهیم کرد.

قائم‌مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و پشتیبانی صنایع آب و برق با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸ شرکت داخلی در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی حائز رتبه اول در کشور شده‌اند، افزود: وزارت نیرو نسبت به شناساندن این شرکت‌ها به شرکت‌های داخلی و هم خارجی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و رزومه این شرکت‌ها را به سفارت جمهوری اسلامی در سراسر جهان ارسال خواهد کرد تا زمینه فعالیت‌های بین‌المللی برای آنان فراهم شود.   بسیاری از شرکت‌های خارجی با ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی ایران آشنایی کافی ندارند و نمی‌دانند که توانایی تولیدات صنعتی ما در بخش آب و فاضلاب کمتر از تولیدات شرکت‌های بزرگ و مطرح خارجی نیست.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خودباوری می‌تواند دلیل محکمی برای پیشرفت شرکت‌های داخلی در پروژه‌های خارجی باشد، افزود: نباید نا امیدانه حرکت کرد زیرا آنچه که فکر می‌کنیم واقعیتی است که می‌تواند خیلی زود محقق شود.

دائمی با بیان این مطلب که شرایط برای رشد شرکت‌های داخلی در خارج از کشور مهیا است، اظهار داشت: شرکت‌های مشاور در خارج از کشور با حساسیت بیشتری عمل کنند و راه را برای حضور شرکت‌های داخلی در مناقصات خارجی هموار تر کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شرکت‌های داخلی برای حضور در بازار تجارت بایستی سه اصل مثلث طلایی را رعایت کنند، گفت: این مثلث شامل کیفیت، زمان و قیمت است و اگر شرکتی نتواند هر سه این مؤلفه‌ها را رعایت کند بهتر است وارد تجارت و بازار داخلی و خارجی نشود.  

در چارچوب گفتمان تجاری جهان بایستی بتوانیم محصولات و شرکت‌های خود را به‌ خوبی ارائه کنیم تا محصول ایرانی به عنوان یک محصول با کیفیت و قیمت مناسب به جهانیان شناسانده شود. در این راستا برخورداری از آزمایشگاه‌های مرجع برای بالا بردن کیفیت محصولات بسیار ضروری است.