۰ نفر

ولادیمیر پوتین؛

روسیه بزرگترین تولیدکننده گاز مایع طبیعی در جهان می‌شود

۱۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 185002
روسیه بزرگترین تولیدکننده گاز مایع طبیعی در جهان می‌شود

رئیس جمهور روسیه گفت: با توجه به سرعت بالای این کشور در احداث کارخانه ال ان جی در شبه‌جزیره یامال، روسیه می تواند بزرگترین تولیدکننده گاز مایع طبیعی در جهان شود.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: در مورد سرعت احداث کارخانه گاز مایع طبیعی یا همان ال ان جی در شبه جزیره (یامال) روسیه شگفت زده شده‌ام.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی اظهار داشت: حفظ چنین سرعتی این امکان را به روسیه می دهد که بزرگترین تولیدکننده ال ان جی جهان شود.  

همچنین در ماه نوامبر سال گذشته میلادی، سرجی دانسکویی، وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه گفته بود که روند فعلی جهان به سمت توسعه بازار ال ان جی بوده و برنامه روسیه، اجرای اولین پروژه گاز مایع طبیعی در شبه‌جزیره یامال است.

این در حالی است که پوتین در یک ویدئو کنفرانس گفت: اگر با همین سرعت عمل کنیم، بدون شک می توانیم بزرگترین تولیدکننده گاز مایع طبیعی در جهان شویم.

بر پایه این گزارش، اولین محموله گاز ال ان جی روسیه از منطقه یامال قرار است که سال آینده میلادی، روانه بازارهای جهانی شود.  

البته پروژه گاز ال ان جی یامال روسیه، شامل احداث تاسیساتی برای عرضه ۱۶.۵ میلیون (تن متریک) در سال است که هر تن معادل ۱۰۰۰ کیلوگرم است.

همچنین شرکت نواتک روسیه به همراه سی ان پی سی چین، توتال فرانسه و صندوق جاده ابریشم، در اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد دلاری مشارکت کرده اند.