۰ نفر

آغاز برداشت نفت از میدان نفتی آذر؛

زنگنه: باید از تعامل برجام در توسعه و اشتغال استفاده کنیم

۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۳:۰۱
کد خبر: 182565
زنگنه: باید از تعامل برجام در توسعه و اشتغال استفاده کنیم

وزیر نفت با بیان اینکه باید از تعامل و گشایش‌های برجام در راستای توسعه نفت و گاز و اشتغال‌زایی در کشور استفاده کنیم، گفت: ایلام در مسیر توسعه نفت و گاز در کشور قرار گرفته است.

بیژن نامدار زنگنه در مراسم بهره‌برداری از مرحله اول برداشت نفت از طرح توسعه میدان نفتی آذر با بیان اینکه ایلام در مسیر توسعه قرار گرفته است، اظهار کرد: استان ایلام یکی از مناطق اولویت‌دار کشور به خصوص در حوزه نفت و گاز است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد مقاومتی، بهره‌برداری مناسب از میادین نفتی است، افزود: استان ایلام می‌تواند با توجه به ذخایری که در اختیار دارد می‌تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به مشترک بودن این میادین با کشور عراق باید بیشتر و سریع‌تر بتوانیم سهم خود را از این منابع خدادادی زیر زمینی برداشت کنیم که البته به دنبال استیفای حقوق خود هستیم که این مهم به حق و گرفتنی است.

زنگنه با بیان اینکه در میدان نفتی آذر در مرحله اول روزانه تا 15 هزار بشکه نفت استخراج خواهد شد، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا میزان برداشت تا اردیبهشت ماه سال آینده به 30 هزار بشکه خواهد رسید و امیدواریم در آینده برداشت ما در این میدان تا 100 هزار بشکه برسد.

وی به اقدامات و فعالیت‌های در دستور کار برای حوزه نفت و گاز استان ایلام اشاره و عنوان کرد: با توجه به استخراج گاز از میادین گازی این استان ضرورت دارد که پتروشیمی دهلران هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه توسعه میادین آذر و چنگوله، چشمه‌خوش و تنگ بیجار در دستور ما قرار دارد، اظهار کرد: این مهم در دستور کار جدی وزارت نفت قرار داشته و ایلام باید در حوزه گاز کمک کار کشور باشد و هر چه گاز از میادین گازی این استان برداشت شود به سود مملکت است.

نامدار زنگنه، ایلام را در مسیر توسعه نفت و گاز در کشور دانست و گفت: با توسعه صنعت نفت و گاز در این استان بدون شک آینده درخشانی در انتظار استان ایلام است و باید این نکته را نیز بیان کرد که ما از بهترین تکنولوژی‌های روز برای صنعت نفت و گاز استان استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اشتغال زایی 250 نفری هر دکل نفتی اضافه کرد: باید از تعامل و گشایش‌های برجام در راستای توسعه نفت و گاز و اشتغال‌زایی در کشور استفاده کنیم.