۰ نفر

مرضیه شاهدایی

آفریقای جنوبی برای همکاری با بخش پتروشیمی ایران مصمم است

۱۵ اسفند ۱۳۹۵، ۲۰:۳۰
کد خبر: 180695
آفریقای جنوبی برای همکاری با بخش پتروشیمی ایران مصمم است

وزیر انرژی آفریقای جنوبی در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران اعلام کرد اراده این کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران جدی است.

بتینا جومت پترسون، وزیر انرژی آفریقای جنوبی، امروز (یکشنبه ١٥ اسفند ماه) در دیدار با مرضیه شاهدایی، رئیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اعلام کرد زمینه برای همکاری دو کشور در بخش انرژی فراهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به دیدار خود با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، ابراز امیدواری کرد که گفت و گوهای کنونی در ایران دستاوردهایی ملموس داشته باشند و بتوانند زمینه را برای قراردادهای بیشتر در سفر حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به آفریقای جنوبی در هفته های آینده، فراهم کنند.

در این نشست همچنین شاهدایی با استقبال از گفت و گوهای عمیق تر برای زمینه سازی برای سرمایه گذاری شرکت های آفریقای جنوبی در ایران، برای امضای تفاهمنامه با طرف مقابل ابراز آمادگی کرد.

نمایندگان آفریقای جنوبی نیز با اشاره به پیشینه همکاری دو کشور در زمینه تبدیل گاز به سوخت های مایع، از آمادگی شرکت پترو اس ای برای مشارکت با ایران برای آغاز یک پروژه جدید در این زمینه خبر دادند.

در پایان گفت و گوها مقرر شد کارشناسان دو طرف برای تدوین پیش نویس تفاهمنامه در زمینه سرمایه گذاری مشترک و انتقال فناوری در زمینه تبدیل گاز به سوخت های مایع، نشست های بیشتری داشته باشند.