۰ نفر

نتیجه ۲۵ پروژه نفتی دریافت شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۵۸
کد خبر: 179816
 نتیجه ۲۵ پروژه نفتی دریافت شد

ممعاون شرکت ملی نفت از دریافت مطالعات شرکتهای نفتی بین‌المللی برای ۲۵ پروژه نفتی ایران خبر داد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در کنفرانس همکاری توسعه و فناوری بخش بالادستی نفت و گاز ایران و نروژ، با تحلیل زمینه‌های مختلف همکاری بین دو کشور، گفت: فعالان صنعت نفت نروژ می توانند در امر سرمایه گذاری، افزایش ضریب بازیافت میادین و پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت (EOR/IOR) با ایران همکاری کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، غلامرضا منوچهری مدیریت پروژه و تضمین کیفیت، خدمات مشاوره ای و مشارکت در نوسازی صنایع نفت و گاز را در بخش های بالادست، میان دست و پایین دست از دیگر زمینه های همکاری شرکت های نروژی با صنعت نفت کشورمان عنوان کرد و افزود: همچنین ایران با توجه به پتانسیل خوب اکتشافی موجود، از همکاری با فعالان صنعت نفت نروژ در حوزه اکتشاف و جمع آوری گازهای فلر تاسیسات نفت و گاز استقبال می کند.

منوچهری با اذعان بر اینکه ما نمی خواهیم صرفا خریدار کالاها و تجهیزات خارجی باشیم، بر هدفگذاری شرکت ملی نفت ایران برای انتقال فناوری های روزآمد به کشور تاکید کرد و گفت: ساخت مشترک تجهیزات با همکاری دو کشور نیز می تواند در برنامه قرار گیرد.  

وی انتقال فناوری های روز حوزه حفاری را نیز مورد تاکید قرار داد.

تعدادی از نتایج مطالعاتی شرکت‌های بین المللی دریافت شده است

به گفته این مقام مسئول، مهمترین نیاز امروز صنعت نفت ایران، نیاز به پیاده سازی روش های ازدیاد برداشت است؛ چرا که با توجه به تعدد و ظرفیت‌های مناسب میادین در حال بهره برداری کشورمان، بازیافت ثانویه بسیار ضروری و در عین حال راهگشاست.

وی به توضیحاتی درباره میزان ذخایر هیدروکربور ایران و فرصت های سرمایه گذاری در بخش بالادست نفت پرداخت و از میادین آزادگان جنوبی، لایه نفتی پارس جنوبی، فاز ٣ دارخوین، سهراب، بندکرخه و اروند به عنوان نمونه ای از این فرصت ها اشاره کرد.

منوچهری نقش غیرقابل انکار برجام را در گسترش مناسبات بین المللی ایران مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در دوران پسابرجام، شرایط مناسب همکاری به منظور حضور شرکت های بین المللی در توسعه صنایع ایران فراهم شده و مذاکرات خوبی با شرکت های فعال نفتی از اروپا، چین، روسیه و آسیای شرقی در حوزه بالادست صنعت نفت داشته ایم.

به گفته وی، در نتیجه مذاکرات شرکت ملی نفت ایران با شرکت های بین المللی درباره توسعه میادین نفت و گاز، تاکنون شرکت نفت نتایج ٢٥ مطالعه را از سوی این شرکت ها دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از برجام، شرکت های بین المللی مختلف از جمله شرکت های نروژی برای  حضور در صنعت نفت ایران در بخش های فراساحلی حفاری، پروژه های EPC و ساخت تجهیزات ابراز تمایل کرده اند.