۰ نفر

گازرسانی به منازل در زاهدان

۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴
کد خبر: 179673
گازرسانی به منازل در زاهدان

قرارداری به ارزش ۲ میلیارد تومان میان شرکت گاز ایران با جهاد دانشگاهی جهت آموزش ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بومی سیستان و بلوچستان در زمینه تخصص‌های مرتبط با گازرسانی منعقد شده تا روند گازرسانی به منازل در این استان توسط نیروهای بومی انجام شود.

 مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: قرارداری به ارزش ۲ میلیارد تومان میان شرکت گاز ایران با جهاد دانشگاهی جهت آموزش ۱۰۰۰ نفر از نیروهای بومی سیستان و بلوچستان در زمینه تخصص‌های مرتبط با گازرسانی از جمله نقشه‌کشی، جوشکاری، نقشه‌برداری و لوله‌کشی خانگی منعقد شده تا روند گازرسانی به منازل در این استان توسط نیروهای بومی انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، حمیدرضا عراقی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان بیان کرد: ۸۰ درصد هزینه‌های آموزش این افراد توسط شرکت ملی گاز ایران و ۲۰ درصد توسط متقاضی پرداخت می‌شود که پس از اتمام آموزش‌ها هر یک از این افراد می‌توانند علاوه بر اشتغال به کار خود، با تاسیس شرکت برای تعداد دیگری از جوانان نیز کارآفرینی کنند.

عراقی در ادامه گفت: تلاش‌های زیادی در جریان تحقق پروژه گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان انجام شد تا امروز این پروژه آماده بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت گاز ایران گفت: مشکلات فراوانی در مسیر تامین اعتبار پروژه گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان وجود داشت که سبب شد در سال‌های گذشته پیشروی مناسبی را در این پروژه شاهد نباشیم و ۷۵ درصد پروژه در سال ۹۵ اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵۰ میلیارد تومان برای خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان هزینه شده، افزود: این گاز برکات زیادی برای مردم زاهدان دارد و تا اردیبهشت‌ماه سال آینده نیروگاه برق زاهدان نیز در پی آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم با استفاده از گاز به تولید برق می‌پردازد.

عراقی تاکید کرد: پرداخت اعتبارات پروژه خط انتقال گاز به زاهدان همواره اولویت ما بوده و به‌ویژه در یک سال اخیر اعتبارات این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن تزریق شده تا پروژه با بالاترین سرعت تکمیل شود و به بهره‌بردرای برسد.

مدیرعامل شرکت گاز ایران با بیان اینکه گاز به عنوان یک سوخت مناسب نخستین فاکتور لازم برای پیشرفت صنعتی محسوب می‌شود، گفت: با توجه به رسیدن گاز به زاهدان، روند پیشرفت سیستان و بلوچستان آغاز شده و امروز زمینه برای فعالیت سرمایه‌گذاران در زمینه‌های صنعتی در این استان فراهم است.

وی با اشاره به اینکه افتتاح پروژه گازرسانی از زاهدان به چابهار فردا توسط رئیس جمهور آغاز می‌شود، بیان کرد: با توجه آغاز اجرای پروژه‌های بزرگ از جمله پتروشیمی چابهار در راستای طرح توسعه سواحل مکران، قرار است انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار در مدت ۲ سال انجام شود.

عراقی با تاکید بر رعایت همه استانداردهای لازم در زمینه اجرای پروژه گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان، خاطرنشان کرد: شرکت ملی گاز ایران بالاترین استانداردهای کشور را دارد و بی‌شک در همین راستا اجرای همه خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان با استانداردهای دقیق انجام شده است.