۰ نفر

مکاتبه کمیسیون مجلس با قوه‌قضاییه برای پیگیری سرنوشت دکل‌های‌نفتی دولت احمدی‌نژاد

۲۳ بهمن ۱۳۹۵، ۱۳:۲۰
کد خبر: 176095
مکاتبه کمیسیون مجلس با قوه‌قضاییه برای پیگیری سرنوشت دکل‌های‌نفتی دولت احمدی‌نژاد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، از مکاتبه کمیسیون متبوعش با قوه قضاییه برای پیگیری سرنوشت دکل‌های نفتی خریداری شده در دولت گذشته خبر داد.

بهرام پارسایی با اشاره به تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان برنامه و بودجه،وزارت اقتصاد و امور دارایی و دیوان محاسبات برای بررسی اسناد و حساب های مربوط به صادرات نفت طی سال های 87 تا 91،گفت:طی این سالها بیشترین درآمد نفتی نصیب جمهوری اسلامی ایران شده است،اما هیچ نمودی در توسعه و پیشرفت کشور نداشته است،این سوال برای همه مطرح شده که این میزان درآمد فراوان درکجا و چگونه هزینه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آفتاب، نماینده مردم شیراز درمجلس شورای اسلامی،با اشاره به اینکه یکی از تخلفات نفتی در دولت گذشته خرید دکل های نفتی بی مصرف است،افزود:پرونده دکل "فورچونا" در قوه قضاییه درحال بررسی است،اما درباره بررسی دکل "کاترینا" اطلاعاتی در دست نیست.

پارسایی با بیان اینکه شرکت نگهدارنده دکل "کاترینا" با شرکت ایرانی در خصوص احتمال غرق شدن دکل مکاتبه کرده است،ادامه داد: دکل کاترینا قیمت گذاری شده و متاسفانه یک ششم هزینه انجام شده برای خرید و نگهداری ارزش گذاری شده است،لذا نگهداری دکل بیش از این صرفه اقتصادی ندارد.

وی یادآورشد:کمیسیون اصل 90 در مکاتبه ای با قوه قضاییه سرنوشت دکل های نفتی از مراجع قضایی پیگیری می کند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه وزارت نفت از دکل های نفتی خریداری شده در دولت گذشته آگاهی و اطلاعات کامل دارد، افزود: باید اراده جمعی برای تعیین تکلیف پرونده دکل های نفتی و تخلفات نفتی در دولت گذشته شکل بگیرد،تا سرنوشت درآمدهای کلان نفتی مشخص شود.