۰ نفر

قشم پایلوت تولید پمپ‌های درون چاهی نفت در کشور شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۱:۱۵
کد خبر: 175767
قشم پایلوت تولید پمپ‌های درون چاهی نفت در کشور شد

برای نخستین بار در کشور صنعت ساخت پمپ های درون چاهی نفت توسط بخش خصوصی با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر راه اندازی شد.

 پروژه ساخت و تعمیر پمپ های درون چاهی (ESP) که نقش مهمی در صنایع نفتی دارد توسط شرکت فن آوران پارسیان با 450 میلیارد ریال اعتبار در جزیره قشم به بهره برداری رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، مسوول کارخانه فن آوران پارسیان قشم روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پروژه گفت: پیش از این پمپ های ESP در کشور بومی سازی نشده بود که با راه اندازی این پروژه نخستین خط تولید پمپ های درون چاهی با هدف کمک به صنایع نفتی کشور زمینه اشتغال مستقیم 65 نفر را نیز ایجاد کرد.

فلاح زاده تشریح کرد: پمپ های درون چاهی تولیدی در قشم نقش مهمی در استخراج نفت در شرایط غیر طبیعی دارند؛ زمانی که مخزن های نفتی فشار کافی برای استخراج نفت به طور طبیعی را ندارند، پمپ های درون چاهی شرایط تولید مورد نظر را فراهم می کنند.

فلاح زاده افزود: پمپ های درون چاهی یکی از 10 گروه لوازم راهبردی بود که وزارت نفت بر تولید و بومی سازی آن تاکید داشت و امروز در قشم به عنوان پایلوت تولید این تجهیزات مهم صنعت نفت در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی گام برداشته شد.

بزرگترین پروژه سوخت رسانی دریایی کشور (بانکرینگ) نیز با ظرفیت ذخیره سازی و ارایه سالانه یک میلیون بشکه سوخت مازوت با850 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد 110 فرصت شغلی به صورت مستقیم اوایل ماه جاری در منطقه سلخ جزیره قشم به بهره برداری رسید.

قشم طی دوران خدمت دولت تدبیر و امید در چارچوب قوانین ویژه مناطق آزاد تجاری کشور در راستای حمایت از فعالیت های اقتصادی شرایط مناسبی برای ورود سرمایه گذاران در چهار شهرک صنعتی این جزیره فراهم کرده است.

قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب استان هرمزگان واقع شده است.