۰ نفر

مصرف گاز در ایران رکورد جدید زد

۱۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲۰:۰۸
کد خبر: 174783
مصرف گاز در ایران رکورد جدید زد

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران از ثبت مصرف ٥٢٨ میلیون و ٥٠٠ هزار متر مکعب گاز در کشور در روز جمعه خبر داد و گفت: از بحران عبور کردیم.

مجید بوجار زاده که هم اکنون به همراه حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در استان مازندران به سر می برد با بیان این که گاز رسانی به شهرهای استان‌های شمالی کشور در بهترین شرایط ممکن قرار دارد، تاکید کرد: فشار گاز در استان مازندران هم اکنون ٦٠٠ پی‎سی‎آی (پوند بر اینچ مربع) است که بسیار مطلوب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وی با تاکید بر این که گاز رسانی به مشترکان گاز هم اکنون به‎طور پایدار انجام می شود، درباره جلسه صبح امروز (شنبه، ١٦ بهمن ماه) با نمایندگان استان مازندران اظهار کرد: در این نشست آخرین روند گاز رسانی به بخش‌های مختلف این استان بررسی شد.

بوجار زاده تصریح کرد: محدودیت گاز رسانی به برخی از بخش‌های از استان مازندران نیز تا ٢ روز آینده برطرف می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، مقدار مصرف گاز در استان‌های مازندران و گلستان را در ٢ روز گذشته به ترتیب ٢٨ و ١٢ میلیون مترمکعب در روز عنوان کرد.

بوجار زاده همچنین از بازدید معاون وزیر نفت از خط انتقال دامغان، کیاسر و نکا در بعدازظهر امروز خبر داد.

حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همزمان با سرد شدن هوا به استان‌های شمالی کشور سفر کرد تا از نزدیک در جریان گاز رسانی پایدار به مردم این استان‌ها قرار گیرد، وی روز گذشته در استان گلستان اظهار کرده بود: متاسفانه مصرف مناسب و متعادلی نداریم و در همه‌جا اعم از نیروگاه‌ها، صنایع و بخش‌های خانگی اسراف به شکل محسوسی وجود دارد.

شرکت ترکمن گاز که بخشی از گاز استان‌های شمالی کشور را تامین می کرد، ١٢ دی‎ماه امسال در اقدامی سوال برانگیز شیرهای گازش را به روی ایران بست تا بتواند از حربه افزایش قیمت در فصل سرما استفاده کرد که افزایش تولید گاز در سالهای اخیر، نقشه آن‌ها را خنثی کرد.